Avatar billede bas Forsker
14. december 2018 - 08:59 Der er 1 kommentar

Printer til Büchi B-545

Vi har et smeltepunktsapparat Büchi B-545 der er koblet til en Star Leer Model: SP500 Series printer med et parallel kabel.
Problemet er, at printeren skriver en masse volapyk i stedet for at skrive det den skal. Vi har tjekket printerinstillingerne på Büchi B-545 apparatet.
Jeg må indrømme, at viden om ovenstående hardware er meget begrænset.
Kan printeren være defekt, og skal/kan vi i så fald købe en printer med parallel port. Skal printeren understøtte et bestem printersprog i forhold til Büchi B-545 og hvilket sprog i så fald. I displayet på Büchi B-545 står der nedenstående printer mærker.
Star, Seiko, Epson, CIDP-460 og HP.
Kan nogen mon henvise til konkret printere, som vil kunne bruges?

På forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2019 - 10:45 #1
Jeg kender ikke de specifikke apparater, men hvis den kører parallelprint, kan det næsten kun være kablet der er defekt, eller forkert printeremulering. De to grundlæggende printersprog på denne type printere er enten Epson (FX-80), eller IBM (ProPrinter). Typisk sættes printeren til at emulere det ene eller det andet, men som jeg kan se det af specifikationerne på https://www.starmicronics.com/pages/SP500#36aecd5b_1f3a_411a_9581_48ae560f9b76 emulerer den kun "Star Mode, ESC/POS™"

Så er du afhængig af at din B-545 kan emulere det - og det lyder det jo som om? - så skal du bare finde ud af at få den til at bruge Star emuleringen.
Skriver den stadig rod ud, så prøv med de andre emuleringer - har det virket før, må en af dem virke.

Det kan dog også tænkes at den kører serielprint, og så er der en del mere konfiguration at tage højde for.