Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 15:17 Der er 16 kommentarer

Fejl nas dou server

har En nas dou server den vil ikke på nettet
Kan ikke komme i kontakt med den blinker bare blå i hele
Tiden, siger den pågår en langsom system opdatering, nogl
Der har et godt råd da der ligger mange data på min server.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 15:42 #1
Får du nogen meldinger om forbindelses problemer når du prøver at logge på?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2018 - 15:43 #2
Jeg ved ikke hvad en "dou" er for en - du mener måske "DUO" som både Netgear og WD bruger om forskellige af deres modeller?

Prøv at læse nærmere på den, eller find købskvitteringen, så du kan skrive den nøjagtige model - ingen kan hjælpe ud fra "dou".
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 16:17 #3
Nej jeg får ikke nogle meldninger om forbindelse problemer
Det er en netgear readynas duo rnd 2150
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 16:28 #4
En ting at kontrollere, er, om SMB 1.0 / CIFS-klienten er aktiveret på pc'en. Microsoft begynder at deaktivere det som standard. Så gå ind i "slå Windows-funktioner til eller fra" og sørg for at 1.0-klienten er installeret. Der er nogle sikkerhedsrisici ved at gøre dette (selvom de ikke er nye).
https://ibb.co/WK2FN54
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 16:46 #5
Den er aktiv
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2018 - 16:50 #6
Hvis den har stået mere end et døgn og sagt "langsom systemopdatering", ville jeg blive bekymret.
Så ville jeg overveje at forsøge at slukke og tænde den igen - har du prøvet det?

Er der ingen kontakt via webinterfacet?
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 17:06 #7
Har haft den til at køre i lang tid den vil ikke noget der er ikke
Noget kontakt til nettet , den køre bare derud af og blinker
Kan man gøre noget andet for at få sine data ud
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 17:16 #8
Har du prøvet at Resette Router? Ser du den nogle af disse steder?
Stifinder.
https://ibb.co/v1QXkzB
Printere og enheder.
https://ibb.co/dQr6M0Y
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2018 - 17:17 #9
Ikke selv - så skal den til en professionel... - det er ulempen ved recovery af en NAS - filsystemet kan ikke umiddelbart læses af en Windows PC. Du ville have en lille chance hvis diskene er sat i RAID for "mirror" - altså at de spejler hinanden.

Prøv at tvinge den til at slukke, ved at holde knappen inde (først 5 sek., så 10 sek, så 20 sek...). Det ville være bedst at tvinge den til selv at lukke ned, men du kan blive tvunget til at holde knappen inde så længe at den tvangsslukker.

Tænd for den igen - hvis den starter op i samme status, eller stadig ikke er til at få fat på, så tag udgangspunkt i https://www.netgear.com/support/product/RND2150v1.aspx - klik på knappen "Guided Assistance", og få hjælp fra Netgears supportteam. De vil kunne hjælpe dig  bedre end os.

Hjælper det ikke, så vend tilbage.. - så må vi se hvad vi kan finde på.

Men tab ikke modet - er du heldig er det bare systemet der er korrupt, og så kan Netgears supportere formentlig hjælpe dig til at reparere det.
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 17:46 #10
nej det ser jeg ikke nogle steder
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 17:47 #11
ok det prøver jeg tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 18:33 #12
det er jo firmwaren som er gået i loop.
jeg er ret sikker på at man kan opdatere firmwaren ligesom en router, ved at man kobler den direkte til en pc med netkabel (ind i pc, ikke i din router)
der bør stå i manualen hvordan man gør

prøv at spørge om dette i det forum ham den anden nævnte
Avatar billede Lkr Praktikant
14. december 2018 - 21:39 #13
hej.
nu køre den igen, men når jeg trykker på nas ikonet for at vil starte den kommer
den med en fejl kode 0x80004002:en sådan grænseflade understøttes ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2018 - 21:58 #14
Hvilken Browser bruger du Hvis IE så prøv at nulstille den!
Avatar billede Lkr Praktikant
17. december 2018 - 18:45 #15
Hej den virker igen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2018 - 22:19 #16
Pyha :-) - du må ind og se, om du kan køre en tjekrutine på diskene, så du kan få afklaret om der er problemer med dem, eller om du har været uheldig med en opgradering af firmware, som den til sidst fik løst selv. Men det vil være dumt ikke at undersøge diskene, og så risikere samme problem om 2 måneder...