Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. december 2018 - 07:42 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

iPad pro slukker mystisk

Hej eksperter.

Vi har en iPad pro vi bruger meget i hjemmet. Den bliver ladet op hver nat så den er fuld opladet. Batteriet holder fint strøm i løbet i dagen. Dog er den begyndt at slukke ned om morgen en gang imellem. Det sker typisk ved første app man åbner. Så slukker den ned som i helt slukket. Og hvis man trykker på hjem knap vises batteri icon på skærm om at man isæt ladestik. Men hallo. Den er jo fuldt opladet. Har indtil videre løst det ved at lave en HARD reset med Hjem og Tænd/Sluk knap holdes nede på samme tid indtil den får liv igen.
Når den er startet op og man åbner en app kan samme ske en gang til. Bliver ved indtil det går i sig selv og ipad køre fint resten af dagen.
Mit spørgsmål er nu. Hvad/hvorfor sker dette? Er det fordi batteriet er ved at være færdig? Ipad er ca. 3 år gammel.
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2018 - 10:38 #1
iPaden er selvfølgelig fuldt opdaget til iOS 12.1.1
Alle apps er opdateret.
Prøv at slukke den helt ved at holde tænd/sluk knappen nede og så brug skyderen, der kommer på skærmen. Lad den være slukket i 15-30 sekunder. Tænd derefter igen.
Din metode er en genstart, der måske ikke fjerner cachen. Mens ovennævnte metode slukker helt.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. december 2018 - 11:02 #2
Hej Ink.
Det vil jeg prøve.
Og ja alle apps er opdateret og iOS er nyeste version.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. december 2018 - 07:06 #3
Nu skete det igen her til morgen. Og igen lader det til ikke at hjælpe at genstarte ipad. Prøvede som du snakkede om Ink at sluk den kun via sluk/tænd knappen. Det virkede desvære ikke.
Tror jeg vil prøve at skrive til apple support omkring det.