Avatar billede mort1 Ekspert
23. december 2018 - 10:28 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Startvisning ved åbning af ekstra side (Edge)

Jeg bruger Microsoft Edge som standard browser, og har ingen problemer med at få browseren til at åbne Google som startside, men - hvis jeg åbner en ekstra fane (trykker på +), så åbner browseren op i Bing, hvordan får jeg den nye fane til også at åbne i Google ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 10:35 #1
Prøv at se nederst her:
https://appuals.com/how-to-get-rid-of-bing-on-chrome-firefox-edge-and-cortana/

PS Har ikke selv Edge så det er ren søgning :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2018 - 10:54 #2
Gå i konfigurations menuen for Edge - de 3 vandrette prikker oppe i højre hjørne, og vælg "indstillinger".

Spring første felt over
Andet felt fortæller hvilken side du vil åbne, når Edge startes.
Tredje felt fortæller hvilken side du vil åbne, når du starter en ny fane.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2018 - 10:56 #3
..Og når det så er skrevet, kan jeg kun vælge mellem 3 indstillinger for ny fane... - det ser ikke ud til at vi bliver givet frit valg :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2018 - 13:01 #4
I EDGE Bruger jeg Favoritlinje. Der har jeg Bl.Andet både en tom EDGE og GOOGLE.
https://ibb.co/yQrBRFQ
Avatar billede mort1 Ekspert
23. december 2018 - 13:22 #5
#1 Tak for tippet, der står mange gode ting i den side du linker til, men desværre ikke det jeg skal bruge, det er der en årsag til, Microsoft giver os ikke muligheden for at vælge en anden side, de mere eller mindre "fastholder" os brugere til Bing, hvilket vel i øvrigt er typisk Microsoft.
Du skriver, at du ikke selv bruger Edge, jeg bruger Edge som standard, men også Firefox, da Edge ikke kan bruges i forbindelse med mine hjemmesider, men jeg synes Firefox er alt alt for længe om at starte op, ellers ville jeg nok gøre den til min standard browser.
#3 Nej Microsoft lader os ikke vælge f.eks. Google..
Avatar billede mort1 Ekspert
23. december 2018 - 13:25 #6
"4 Jeg gør det på samme måde, men det giver jo ekstra klik hver gang, det var det jeg gerne ville undgå.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2018 - 13:42 #7
Altså  hvis det "bare" drejer sig om at skifte søgemaskine permanent, gøres det på en anden måde end at sætte startside: https://www.howtogeek.com/221709/how-to-change-your-default-search-engine-in-microsoft-edge/
Avatar billede mort1 Ekspert
23. december 2018 - 16:07 #8
#7 Tak - startsiden har jeg helt styr på, problemet var i forbindelse med de ekstra faner - men det kan åbenbart ikke løses.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 19:06 #9
Er der lidt mere kød på den side her?
https://www.windowscentral.com/how-customize-launch-and-tab-options-edge-windows-10
Igen kan ikke teste om det virker :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2018 - 19:15 #10
Video her ændrer ikke  at udseendet er Bing, men når man skriver i søgefeltet, så åbnes det som en google søgning.
https://www.youtube.com/watch?v=OjnWnO2ugzw
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2019 - 13:21 #11
det kan ikke gøres igennem gui - den eneste måde at håndtere dette er en lokal gruppepolitik:
klik på start, og skriv "kør"
i det nye vindue skriv "gpedit.msc"
find den politik som er under "brugerkonfiguration - Administrative skabeloner - Windows-komponenter - Microsoft Edge" ->
"Angiv URL-adresse for ny faneside"... skal aktiveres og her kan du angive en hjemmeside.
Når du lukker og åbner Edge, anvendes politikken... som betyder at den nu åbner nye faner med den angivne startside.
Det virker dog først med Windows 10 1809 (så hvis ikke du har, skal du opdatere din Windows)

Der findes selvfølgelig også en registreringsnøgle:
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\MicrosoftEdge\Internet Settings
NewTabPageURL (reg_SZ) - Data skal være din webside (feks: "www.google.dk")

Jeg håber de gør det nemmere med deres nye motor Chromium :)
Avatar billede mort1 Ekspert
02. januar 2019 - 18:33 #12
Thomas S - Tak for den glimrende vejledning, desværre endte det ikke som jeg havde ønsket - Hvad kan jeg have lavet forkert ?
https://ibb.co/ZxVSLYm
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2019 - 18:36 #13
ser næsten ud til at du ikke har genstartet edge...eller at den er åben i baggrunden;
også: har du udfyldt url-adressen? (www.google.dk)
Avatar billede mort1 Ekspert
04. januar 2019 - 09:03 #14
Tak igen Thomas S - Har prøvet igen, men resultatet det samme - Er det ikke som på medsendte billede opsætningen skal laves ?
https://ibb.co/t4NsSxY
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2019 - 10:37 #15
ja...undtagen at jeg undlod at skrive https: - hos mig står der kun
www.google.dk
og det hele under computer administration (ikke bruger)
Avatar billede mort1 Ekspert
05. januar 2019 - 14:08 #16
#15 - Har prøvet både med og uden https:// det gør ingen forskel, så mon ikke det stopper her. Problemet findes ikke i Firefox, som jeg alligevel skal bruge når jeg redigerer mine hjemmesider (der dur Edge heller ikke), så fremover bliver det  nok 100% Firefox - som jeg er blevet mere og mere glad for - og Firefox forsøger ikke at bestemme, hvilken søgemaskine jeg skal anvende.
Tak for jeres input.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2019 - 14:46 #17
Godt valg :-)