Avatar billede mort1 Ekspert
28. december 2018 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Popup - ibb.co via Microsoft Edge

Jeg er begyndt at få et lille popup vindue i nederste højre hjørne af min skærm - Budskaberne er forskellige, men fælles er teksten "ibb.co via Microsoft Edge" Jeg regner med, at det er en eller anden form for "snavs", men finder ikke umiddelbart svaret ved at søge.
Avatar billede mort1 Ekspert
28. december 2018 - 10:45 #1
Har "muligvis" løst problemet - faktisk stod der en hel del på nettet, da jeg søgte rigtigt
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2018 - 12:01 #2
Det er ikke bare popup fra denne side her?
https://da.imgbb.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2018 - 17:01 #3
Brugte lige min telefon på siden, og blev spurgt om jeg ville modtage beskeder fra siden. Kan du have accepteret disse beskeder fra siden her?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2018 - 00:25 #4
Har du prøvet at slette dine cookies og din historik på Edge for at se om det løser dit problem med popup?
Avatar billede mort1 Ekspert
04. januar 2019 - 11:35 #5
OK - jeg havde netop markeret #4 som svar på "mine trængsler" da der igen poppede en annonce op.
Nu finder jeg så ud af at ibb.co er forbundet med det program, som flere af os bruger, hvis vi f.eks. uploader et billede (link) til f.eks. en gruppe her på Computerworld ImgBB - imgbb.com så jeg kæmper videre for at få fjernet skidtet, evt. ved at udskifte ImgBB med et andet program der giver samme muligheder, jeg gider i hvert fald ikke se på deres, ofte upassende, pub ups
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2019 - 12:32 #6
Som skrevet i #3 så har du måske ved en fejl fået sagt ja til at ibb må sende beskeder til dig og derfor der kommer popup.
Prøv at køre en tur med Malwarebytes og se om den finder noget.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2019 - 12:34 #7
Ibb er ikke et program men blot en side man kan oploade billeder til. Det er kun hvis du vælger at de må sende beskeder til dig at der "installeres" noget på din pc.
Måske Malwarebytes kan fjerne det. Men ellers må du tage kontakt til siden og få disse beskeder fjernet.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. januar 2019 - 23:05 #8
Jeg får også denne besked, og jeg har aldrig uploadet noget til ImgBB. Jeg har tilgået siden nogle gange, hvor andre har uploadet billeder, som jeg ville se, men er sikker på, at jeg ikke har sagt ja til noget, idet jeg meget konsekvent siger nej til alle mulige mærkelige tilbud. Jeg har prøvet med forskellige renseprogrammer, bl.a. Malwarebytes, men ingen af dem har kunnet fjerne problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2019 - 07:42 #9
Får ikke noget fra siden og bruger kun den til billedupload.
Men jeg har adblock kørende hele tiden. Måske den også kan stoppe noget :-)
Har kun set det tilbud med beskeder på min Samsung telefon hvor jeg ikke har adblock og Av kørende på
Avatar billede mort1 Ekspert
05. januar 2019 - 12:30 #10
Nu har jeg endnu en gang fjernet tilladelsen til meddelelser fra IBB, så får vi se …….
https://ibb.co/Jm2n2zv