Avatar billede 1Dorte Guru
04. januar 2019 - 16:15 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Er borodrow.pro fup?

Hej.
Der er en internetside, som er poppet op. Siden har både logo fra Microsoft og windows. Siden hedder:

https://borodrow.pro/ld/mltn/?lpkey=1542464e6157474d77&clickid=03b82ntu3bgvrce2&language=da-DK&uclick=ntu3bgvr

Teksten på siden er:

Dit system er inficeret med 3 virusser
fredag d. 4. januar 2019 kl. 16:07
Din PC er inficeret med 3 virusser. Vores sikkerhedstjek har fundet spor af 2 malware og  1 phishing/spyware. Systemskade: 28.1% - Omgående fjernelse påkrævet!

Den omgående fjernelse af virusserne er nødvendig for at forebygge yderligere skade på systemet og tab af apper, fotos eller andre filer.
Spor af 1 phishing/spyware blev fundet på din PC med Windows.

Private og bankoplysninger er i fare.

For at undgå flere skader, klik på 'Scan nu'straks. Vores grundige scanning hjælper straks!
2 minut og 35 sekunder tilbage før skaden er permanent.

---

Og så kan jeg vælge at scanne.

Er det fup?
Mit Windows Defender Security Center melder ingen fejl.

Mvh. Dorte
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2019 - 16:18 #1
ja det er fup, den er kun ude på at du klikker på knappen.

installer www.malwarebytes.org så er du godt sikret!
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2019 - 16:26 #2
Enig i #1. Den fungerer som phising der prøver at få dig til at købe noget du ikke har behov for.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2019 - 16:32 #3
Hvis du scanner en tur med Malwarebytes og du kører en oprydning med CCleaner så er den side  der popper op sikkert væk :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2019 - 16:56 #4
og teksten "2 minut og 35 sekunder tilbage før skaden er permanent." er for at øge dit stress-niveau, så du vælger at klikke - og så er det netop tegnet på, at det skal du absolut ikke gøre.
Avatar billede 1Dorte Guru
04. januar 2019 - 19:53 #5
Jeg takker mange gange for jeres kommentar.
Mvh. Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2019 - 19:57 #6
Velbekomme :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. januar 2019 - 20:01 #7
Det er fornuftigt af dig du spørger i dette forum. Desværre lader alt for mange sig lokke til at klikke, og det er det de platugler der står bag, benytter sig af.