Avatar billede Idaida Juniormester
08. januar 2019 - 21:48 Der er 6 kommentarer

Kan en Lenovo tablet blive hurtigere med et ekstra humkommelseskort?

Hej,

Min mor har en Lenovo - tablet som jeg også bruger. Men den er utrolig langsom. Det er e Lenoco TB2-X30F. Og der er 16 GB tilbage i plads, er det for lidt? Tror I, at det ville hjælpe med et ekstra hukommelseskort, eller er det bare en dårlig model?

Mvh Ida
Avatar billede poko1 Ekspert
08. januar 2019 - 21:56 #1
Hvilket styresystem kører den`
Avatar billede kurtba Ekspert
08. januar 2019 - 23:11 #2
Der er næppe 16 gb tilbage, da den er født med 16 gb, og system og apps tager jo noget. Medmindre selvfølgelig, at I allerede har et ekstra hukommelseskort.
Det vil ikke hjælpe at sætte et ekstra hukommelseskort i, da det kun er lagerpladsen, som udvides, og den har som udgangspunkt ingen indflydelse på, hvor hurtig tabletten er. Det er jo ikke den hurtigste tablet på markedet, idet den har 1,3 ghz cpu og 1 gb ram. Men den burde dog kunne køre rimeligt.
Men det kan være, at den trænger til at blive nulstillet. Det hjælper ofte på hastigheden og så får man typisk også ryddet lidt op i apps, som man gennem tiden har installeret, men rent faktisk ikke bruger mere.
Jeg har selv en ældre tablet, som jeg med jævne mellemrum nulstiller, da den ellers også bliver meget langsom.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2019 - 06:23 #3
jo billigere den er, jo langsommere
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2019 - 10:13 #4
min android telefon har fået 64gb sd-kort (så er der plads nok til mit). Og så en app 'Files to sd card', som flyttede alt, der kunne flyttes til sd for at give maksimal fri plads på telefonen. Det funker fint, og den kører upåklageligt.
Avatar billede nopsen Ekspert
09. januar 2019 - 12:58 #5
#4
det er hastighed og ikke lagerplads der bliver spurgt om.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. januar 2019 - 13:22 #6
det frigiver plads på enhedens eget lager, hvorfor der er mere plads til android til at arbejde på - det giver (også) hastighed.