Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Net radio not available

Jeg har i dag fået min nye Yamaha reciever.
https://www.av-connection.dk/?PGr=9302
Den kører fint på det meste, men jeg kan ikke komme på Net radio.
Der står Net Radio not available. Men den burde være der.
Jeg har trykket på WPS uden det hjalp.
Jeg har en Netgear Router fra yousee.  150/10 Mbit,Coax forbindelse.
Jeg har kun prøvet trådløs.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2019 - 19:24 #1
Kan du se internet indstilliger i display på recieveren?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 19:35 #2
Det eneste der står er  Net Radio not available, så jeg tænkte, om der var noget om Routeren jeg burde vide.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2019 - 19:40 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2019 - 23:02 #4
Jeg er kommet lidt vider, takket være dit indlæg. Satte et midlertidig kabel til radioen,og så blev denne DHCP etableret. og jeg fandt en station.
Tog kablet fra og valgte wirelees og fik etableret den. Så nu skal jeg have fundet ud af, hvordan jeg får de stationer jeg ønsker. Det er ret indviklet.
Jeg kan ikke forstå alt det bøvl. Jeg har 2 små net radioer, de fungerede fint fra starten.
Og så forsvandt internettet. Det skyldes, at den teknikker, som satte kablet fra nettet til routeren, havde lavet den faste ledning lige lovlig kort, så da jeg rykkede lidt i ledningen røg forbindelsen. Jeg har nu lavet en klamphugger forbindelse, med et stik, som er til et tykkere kabel; med klisterbånd til at holde kablet fast i stikket. Så det har været lidt stresset.
Tak for dit indput.😊

DHCP
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2019 - 08:36 #5
Velbekomme og held og lykke med reciever