Avatar billede Malthe2045 Juniormester
13. januar 2019 - 03:31 Der er 12 kommentarer

HDD mapper med mærkelige navne.

Hej, på min HDD er der mange mærkelige folders med mærkelige navne.. De fleste af mapperne er tomme. Men nogle af dem har også et kinesisk agtigt sprog i dem.

Byd gerne ind om jeg bare kan slette dem da det er svært at finde rundt på min HDD. PFT.

https://gyazo.com/23c54618dcc468c7f9d02fd787655efe : Billedet af mapperne.

https://gyazo.com/001075ac1a100cb90bbc88ff4b635d95 : Billede af det mærkelige sprog.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. januar 2019 - 07:37 #1
Hvis Bestemor lever så send bud på ho, hun vet hva dette ord står for (RYDDING)
Uansett hvilket system du kjøre 7 - 8 - eller 10 så vil hun klare dette.
https://ibb.co/2PtpXP8
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2019 - 12:30 #2
du bør scanne disken og c: drevet for malware, med www.malwarebytes.org og en online virus scanner som https://www.trendmicro.com/en_us/forHome/products/housecall.html
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
14. januar 2019 - 10:22 #3
Ok, tak det gør jeg næste gang den er startet! Det undrer mig dog hvis det skulle malware da jeg ikke har oplevet noget alle det men hvem ved måske slår de ligepludselig til.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. januar 2019 - 13:15 #4
Ja jeg forstår du sliter med Bestemor Malthe2045, hva om du starta med lidt sunde vaner, vet du hvilket System du kjøre?
Hvis det er Win10 så er du ganskje godt dekket i dag.

Men kjøp deg en stor spade måker ut alt skitet du har fått i din computer kjøp en kost også du med stive børster, nest etter det så kom sidwave med et kjempe godt råd han vet hva han forteller og snakker om har adskellelig mer erfaring ind deg kanskje meg også.

Etterpå ville jeg slette alt begynne helt forfra, en ren innstalasjon å fjern alt av filer også, har du ikke erfaring så søk hjelp til dette fra andre da er maskina helt ren.

Oppbakk vet du nok ikke noe om, men det er det aller viktigte ta alt av egne filer - dokument – foto – nøkler til kjøpte programmer du har, gratis programmer glem dem der er der masse skitt men også ting som kan være ok.

Win 10 vet jeg jo ikke om du har men anbefaler dette for deg, det er i dag fremtiden kjøre dette selv på flere maskiner følg spille regler som er oppsatt for Win10, hvis ikke så er du i Grubben som seier (Win 10 er noe skitt?)  Og det er helt feil.

Jeg har flere eldre her som sliter fordi dem har egne ideer å egne tanker at sådan var det før?      Og sådan vil jeg ha det?    Jeg gidder snart ikke å hjelpe disse folk, ikke forstår dem - ikke lytter den?  Gjør stikk motsatt av sund fornuft.

Dem påstår jeg har flax nei og atter nei det er helt feil, jeg er Gammal ok kanskje utgått på dato, jeg er amatør, men har ikke et eneste problem.

Småting kan oppstå ja, da har jeg flere i computerword som stiller opp Sorry jeg kan ikke alt. Men i det store å hele er Win10 et flott program.

Defender er gratis gjør en god jobb, oppdateringer må passes, vedlikehold også, + at hvis du leser her å dra nytte av alle dem som stiller opp her      å noter deg det det er ikke Kinesere      jeg har selv lært utrolig masse her.

Jeg skal ikke lære eller gi deg oppskriften men du har utrolig masse og lære her om du går inn for dette, dem som jeg hjelper her jeg bor har 2 valg,    dette gidder jeg ikke dem blir juniormestre resten av livet sitt.

Dem andre seier dette vil jeg lære og en dag har dem dette    jeg er en Expert. Og dem trenger vi. Om dem ikke er her så ok, men tro meg dem vil ikke angre en dag.
Så til deg sving kosten du, styr unner Kinesere, og bygg deg opp en computer du kan ha glede av i årene fremover, og da sier jeg lykke til.
Arne.
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
16. januar 2019 - 20:27 #5
Øhhm. Ked af at sige at jeg ikke forstod alt men dog alligevel en del. Du mener at jeg skal fabriks nulstille min pc? Ved heller ikke lige hvad du mener med bedstemor? Men det du mest skriver er om Win10 og det her en fin defender indbygget i softwaren?
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
16. januar 2019 - 20:30 #6
Sidwave som jeg kan se er den hjemmeside du linkede til den første der kommer når man skriver: ''malware scan''. Måske er jeg hysterisk men du har vel ikke bare taget den første?

Og nummer 2 resultat: ''online malware scan''.

Men det kan også være fordi at de er bedst rated.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. januar 2019 - 02:58 #7
#5 Ok jeg skal forsøke og svare deg her, det letter os en god del om du forteller oss hvilket Styresystem har, da må vi gjette vet du og svare der etter.
Bestemor Sorry håper du kunne le lidt av dette, oftest er dem utrolig flinke til og rydde det er min erfaring når jeg besøkte ho i Nestved under krigen 1940 til 1945 jeg kunne rote noe forferdelig jeg. Men hun fiksa da dette.

Sidwave skrev det enkelt til deg det er en hjelper med få ord, han sa klart.
Her er det opprydding så det holder, mulig du ikke forstod dette

Der også her vert nevnt, at ofte så er avstand fra næsa og til skjermen den er uhyre viktig 40 til 50 cm og der har det svikta totalt for deg. Og ærlig jeg begriper ikke hvordan du har klart og komme dit du er nu.

Lytt til sidwave fjern skitet, gå helt i bund og få deg en ren maskin og det er et valg du må ta enten du vil eller ikke. Jeg driv med computer daglig ofte for eldre som sliter, dem har 3 til 4 nettlesere, 3 til 4 virus programmer et forferdelig rot.
Men svaret har dem Win er noe skitt ubrukelig.

Jeg gidder snart ikke hjelpe mer, dem har egne meninger om alt, høre ikke, lytter ikke, forstår ikke, vandre fra Win7 til 8.1 til Win10 og tilbake, mitt svar på alt dette er ofte, det aller enklestes som funker det er min erfaring.

Win10 er et flott program noen småting javel ikke alt er på plass enda, også jeg feiler lidt men har aldri vert i nærheten av det du driv med, Definder får mye Ris og flykter vi til alle andre Gratis programmer og tror livet blir bedre av den grunn er det etter min mening helt feil.
Jeg kjøre konsekvent Definder, i starte var det dårlig ja da vandret jeg også jeg  fra den ene til den andre men jeg følte meg ikke trykk der er utrolig masse skitt ute å går.
Jeg gad ikke Ren innstalere mere og nå har jeg kjørt i snart et år med Ren Definder og bare den på 3 computere, å jeg mener med vanlig fornuftig bruk holder den for dem fleste har ikke hatt behov for Malwarebytes klart jeg har brukt dette programmet fri noen gange bare for sjekk det men finner ikke noe.

Men bevares bare husk man må tro på det man gjør, så få deg en Ren computer lær deg gode vaner så vil du ikke oppleve det du spør om her
.
Lykke til, Bestemor glemmer jeg aldri, Hu rydda å rydda for jeg var en rotekopp.
det var fra 1940 til 1945, tros rotet fikk jeg pannekaker med syltetøy og det var stas den gangen. Ha en fin dag jeg vet du får det til tro meg.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2019 - 07:25 #8
Malthe: jeg har brugt housecall mange gange. den er der altid, i tilfælde af man ikke har installet en antivirus.
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
21. januar 2019 - 16:59 #9
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
21. januar 2019 - 17:29 #10
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
21. januar 2019 - 17:29 #11
Jeg, ved ikke om den tjekkede hdd drevet? Jeg installerede den jo på C: drevet der er ssd'en
Avatar billede Malthe2045 Juniormester
25. januar 2019 - 17:24 #12
Sidwave, kan du åbne billederne? og ved du om det er fint?