Avatar billede richardjensen Seniormester
14. januar 2019 - 19:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows defender versus div. andre antivir.-prg.

Hvor meget beskytter Windows defender ?
Er supplering med andre AV-prg.'s  nødvendig ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2019 - 19:23 #1
du skal ALDRIG vælge at køre dobbelt. Vælg én, og lev med det.
du vil have:
antivirus
firewall
malwarebytes
adwcleaner
og det er så det, på en windows-maskine.
Det kommer så an på din risikoprofil - hvis du sidder og kigger på russiske dame-sider eller lignende, så tag en dyr købe firewall og dyr købe antivirus. Er du bare en 'normal' bruger, så er microsofts av og firewall glimrende.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2019 - 19:31 #2
For de fleste mennesker er Windows Defender fuldt tilstrækkeligt. Hvis du dagligt færdes på websider med nøgne og halvnøgne mænd og damer og ukritisk klikker på alt med "Tillykke, du har vundet xxxx", så har du nok brug for lidt mere. Prøv at kigge her:

https://www.howtogeek.com/225385/what%E2%80%99s-the-best-antivirus-for-windows-10-is-windows-defender-good-enough/
Avatar billede Mikael Ekspert
14. januar 2019 - 19:33 #3
#1 og #2.. Kan ikke lige linke til de sider man IKKE skal kikke på ??? ;) ;)
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2019 - 19:44 #4
#3.
I en tid, hvor man ikke på nogen måde må diskriminere, er jeg nødt til at spørge: Skal det være nøgne mænd eller damer?  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2019 - 19:55 #5
Michael du er en voksen mand. Du ved nok hvordan man finder ud af det ;-)
Og det var med link jeg mente ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2019 - 19:56 #6
> Mikael fx hvis du vælger https://www.google.com/search?q=russian+brides&oq=russian+bride og så klikker videre på det, som kommer frem i google, så er du - om ikke på herrens mark - men selv ansvarlig. Der er alt fra vira til svindel mht identiteter og betalinger på sites. Velbekomme...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2019 - 19:57 #7
@richardjensen:
Ja jeg har fulgt jævnligt med i antivirus tester og Defender er næsten lige så god som andre nu. Den har lidt problemer med falske positiver, men hellere det end den er "åben".
Selv bruger jeg dog Kaspersky Free og har gjort det siden den blev frigivet. :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2019 - 19:58 #8
#3.
Der er ingen links her til den slags sider, men måske skulle du prøve at spørge i et andet forum med mere ekspertise på det område:

https://fightthenewdrug.org/sex-stats-who-are-the-biggest-consumers-of-internet-porn/
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2019 - 20:54 #9
Jeg har Avast antivirus pro, altså et betalingsprogram. Jeg har mange gange måttet lukke pop-ups fra dem, hvor de fortæller mig, at min computer har mange fejl og kan køre meget bedre, hvis jeg bare vil købe et bestemt abonnement hos dem.
Det samme gælder pop-ups, som fortæller, at jeg ikke er så anonym på nettet, som jeg tror. Men også det kan klares med et abonnement. Jeg er så træt af et betalings program som er lige så plagsomt som gratis programmer. Så det kan jeg ikke anbefale. Jeg fornyer bestemt ikke mit abonnement.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
15. januar 2019 - 01:41 #10
https://www.kaspersky.dk/free-antivirus
er effektiv og forstyrrer meget lidt
Windows defender er som nævnt ovenfor også normalt fuldt tilstrækkelig og forstyrrer endnu mindre.
Mange andre programmer forstyrrer hele tiden, selv efter at de er afinstalleret vendeer de tilbage på mystisk vis.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2019 - 08:56 #11
Også hvis man bruger deres remover ?
Avatar billede richardjensen Seniormester
15. januar 2019 - 12:13 #12
Nu er jeg fyldt 88 , så det med nøgne damer/mænd tager jeg roligt , - der er en del -vist russiske/ukrainske damer, der på 'ordbogs-opslag-engelsk', opfordrer til 'en snak' - når jeg så oplyser min alder og at min kone er 83,plejer det at virke 'beroligende' !
Jeg er helt klar over , at man ikke skal/kan køre flere av-prg's samtidig, men min tvivl er, om man kan nøjes med win10's defender, eller om man er bedre sikret med et købe/freeware prg.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2019 - 17:02 #13
#12 Ud fra det du skriver kan du sagtens nøjes med et gratis program. Om det så er det indbyggede Defender eller en af de andre alternativer vil jeg mene er nok.