Avatar billede ronrea Seniormester
15. januar 2019 - 13:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 - Vedhæfte fil til Projekt (PDF-fil)

Hejsa

Jeg håner at nogen herinde kan hjælpe mig :)

Jeg vil gerne vedhæfte en pdf-fil til et projekt.
Det er lykkedes mig ved et kald :

PROCESS 24 "XAL FileExtOpen Parm="+'C:\\Billeder\\Photo11213.pdf'

Så vises filen : Photo11213.pdf uden problemer.

Mit problem er, at der i biblioteket : C:\Billeder findes mange filer.
Fx :

Photo_lkjf_11213.pdf
Photo_oiullkjjjxxxx_11214.pdf
Photo_xtxrxesw_11215.pdf
....
Photo_oiur55kjjkjjs_11411.pdf
osv.....

Jeg ved kun, at den aktuelle fil indeholder projektnummeret (fx 11213)
Så jeg skal altså "søge" i biblioteket på projektnummeret (11213 fx )
Kan jeg kode mig ud af det mon ?

Håber jeg forklarer mig korrekt :)

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. januar 2019 - 13:54 #1
Hej,
Ja det kan du godt - har tidligere lavet noget lign. men til ordre, hvor
en mængde vejesedler (en vognmand) skulle vedhæftes en given ordre
ved fakturering.

Alle disse indscannede vejesedler lå i et dir, men de indhold alle ordrenummeret,
og på den måde fik vi dem klistret på ordren.

Tager lige et kig i mine gamle udviklingssager og ser om jeg kan finde noget kode
til dig, der kan sætte dig igang.

MVH
Peter
ADDCON
Avatar billede ulricho Novice
15. januar 2019 - 14:03 #2
Ja, du kan bruge Directory("","*.rep","XAL=IMPORTREPS MODE=RUN",9,0,1)
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. januar 2019 - 14:20 #3
Hej igen,

Yep Ulricho har fat i det rigtige, dog sker der det med MODE=9 at filmanager åbnes.

Du kan måske bruge MODE=7 istedet og så checke de filnavne som kommer retur, gemme disse i en tabel og lade dit program arbejde videre med tabellen over filnavne som indeholder projektnummeret.

Check om filer eksister: Mode = 7

Hvis Directory kaldes med mode=7, vil funktionen undersøge, om filen(erne), der er angivet i "PrimPath", eksisterer. Hvis filen(erne) findes, bliver returværdien "PrimPath", ellers bliver returværdien "". "PrimPath" kan indeholde sti til filer og wildcards.

Eksempel:

Directory("","data.bak","",7,0,1)

Kig i C5 hjælpefilen under :  Directory

MVHJ
PA
Avatar billede ronrea Seniormester
15. januar 2019 - 14:29 #4
Hej

Tak for indlæggene.
#Ulricho
Tak. Har faktisk været ved at forsøge mig med Directory funktionen.
Men jeg kom frem til, at den ville have HELE filnavnet....og jeg har jo netop kun den del af filnavnet.
Kunne i al fald ikke få det til at virke desværre..
Men måske ? :)

#ADDCON-C5
Tak. Håber du finder noget :)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
15. januar 2019 - 14:38 #5
Hej igen

Har som nævnt prøvet, men den kunne desværre ikke finde filen .... ?
Men rart at vide, at det kan lade sig gøre :)

Bliver nødt til lige at tage af sted nogle timer, men jeg vil prøve videre engang i aften eller imorgen :)

Foreløbig mange tak for hjælpen :)

ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
16. januar 2019 - 11:09 #6
Hej igen

Kan desværre ikke få Directory  funktionen til at virke.
Benytter den måske forkert
Har prøvet med fx :
SET Directory("","C:\\Billeder\\xxxx_Anette.pdf","",7,0,1)
SET Directory("","C:\\Billeder\\xxxx_Anette.pdf","",9,0,1)
SET Directory("","C:\\Billeder\\xxxxx_Anette.pdf","XAL=IMPORTREPS MODE = RUN,7,0,1
SET Directory("","C:\\Billeder\\xxxxx_Anette.pdf","C5=IMPORTREPS MODE = RUN,7,0,1

Hvad mon jeg gør forkert ? :)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
20. januar 2019 - 11:08 #7
Hej igen
Fik det løst ved at importere filerne i biblioteket i et temporært kartotek, og søge det igennem for "wildcartet".
Tak for hjælpen :)

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
20. januar 2019 - 11:10 #8
I tvivl om hvem jeg skal markere som løsning, men har valgt det første svar :)
mvh
ronrea