Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2019 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan det overhovedet betåle sig ?

Hej !

Jeg har en pc, der snart har kørt i 8 år, den er fra 2011, og jeg synes det er ved at være på tide, at den skal have en god opdatering, men så er spørgsmålet så "Kan det overhovedet betåle sig ?"

Det som sidder i maskinen er nu:

CPU: Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz
          Sandy Bridge 32nm Technology

RAM: 16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 931MHz

Motherboard: MSI P67A-C43 (MS-7673) (SOCKET 0)

Graphics: 3071MB NVIDIA GeForce GTX 780 (ASUStek Computer Inc)

Ville det blive for dyrt i sidste ende, og i istedet en hele ny pc !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2019 - 21:40 #1
Hvad bruger du den til?  Umiddelbart vil jeg kalde det en dårlig ide at putte nyt hardware i den i håbet om at få lidt mere power ud af den.
Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2019 - 21:43 #2
Ville det blive for dyrt i sidste ende. Når jeg skriver det sådan, så tænker jeg på, om et nyt bundkort, CPU og måske nyt grafikkort skal det. Det er til gaming
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2019 - 22:15 #3
Hvis du skal have et nyt bundkort, kan du ikke bruge dine RAM. De nye skal have DDR4, og DDR3 kan ikke bruges i det. Du kunne måske bruge penge på et nyt grafikkort, men dit nuværende er stadig ret godt med i sammenligning med f.eks. et GTX 1060:

https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTX+780&id=2525

Så hvis du vil have noget, som er mærkbart hurtigere, så kan du reelt kun beholde harddisken og måske strømforsyningen fra det gamle system. Og jeg ville ikke turde bygge et nyt system op omkring en otte år gammel harddisk.
Avatar billede tiger_dk Mester
16. januar 2019 - 22:30 #4
Det var også lidt i den retning, jeg havde på fornemmelse af det bar hen i mod ! Det kan ikke betåle sig, at opgradere maskinen, det er faktisk en ny maskine der skal der. Der er simpelthen for mange komponenter der skal udskiftes, og der ville en ny pc være ideelle løsning !