Avatar billede mammi Novice
17. januar 2019 - 16:08 Der er 6 kommentarer

stationær-bærbar pc.

Hejsa.
Mit spørgsmål er bare.
Kan jeg installere en Windows 7 tilhørende en stationær pc,
på min bærbare pc.
Takker mange gange.
Hav en skøn aften.
Mvh Mammi.
Avatar billede Slater Ekspert
17. januar 2019 - 16:17 #1
Det kommer an på Windows versionen. Hvis det er en OEM version der er købt præinstalleret på den bærbare, er den sandsynligvis låst til motherboardet og kan ikke installeres på nogen anden computer, uanset om den er bærbar eller stationær.

Hvis det er en retail-udgave, så er det ligegyldigt hvilken type computer det er, så kan den godt overføres. Men der kan være en grænse på hvor mange gange.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2019 - 16:24 #2
Enig i #1 :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. januar 2019 - 17:09 #3
Jeg har selv prøvet at installere en OEM DVD med Win 7 fra en bærbar på en stationær, men det kunne ikke lade sig gøre, da installationen stoppede efter nogle minutter. Køber man en OEM version løst kan denne godt installeres.
Da Windows 7 kom frem i 2009 bestilte jeg en DVD med Windows 7 Ultimate. Der var både 32 bit og 64 bit versionen med. Den kom fra Irland, men man kan installere sprogpakker omkring 35 i alt, i Ultimate versionen og vist nok også i Professional, så det var bare at installere den danske sprogpakke, så virkede det perfekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2019 - 18:58 #4
Mammi hvilket system har du på din bærbar nu?
Er det Windows 10 som du ikke bryder dig om på brugerfladen?

Hvis det er som du savner den gamle brugerflade, kan Classic Shell hjælpe dig på vej.
Windows 10 er fremtidens Windows system og Win 7 udløber med opdateringer om allerede et år.
Så jeg vil anbefale hvis du har Windows 10 at du bliver på systemet og blot skifter brugerfladen.
Har selv brugt Classic Shell da jeg kørte Windows 8.1 før jeg opgraderede gratis til Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2019 - 00:30 #5
Enig med #4 om Classic Shell, derfor lige et link. http://www.classicshell.net/downloads/
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2019 - 09:26 #6
#5 Tak for link :-)