Avatar billede skolevej321 Forsker
18. januar 2019 - 08:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Trojanske heste i massevis - hjælp

Jeg har en laptop m. win 10 pro.
I min febervildelse fik jeg lukket ned for Malewarebytes og Windows Defender i et splitsekund - og vupti var min maskine inficeret.
P.t. ser det ud som om Windows Defender kører - men ikke 100%
Jeg kan ikke komme ind i Malewarebytes.
Hestene hopper rigtig rund og Malewarebytes er blevet slettet 1 gang.
Det ser ud som om ulyksaglighederne kun aktiverer Microsoft Edge.
Jeg har også Opera browser på maskinen!

Programmet Super Antiware Pro har jeg også kunne indstalerer og kørt det 1 gang. Det fandt 16 heste.
Jeg har fået Panda Cloud Cleaner til at kører og den har ryddet 178 trojanske heste til at miste lysten og de er segnet om tilsyneladende. Jeg har i programmet slået :Kill all processes til. Unlock all files har jeg ikke slået til, fordi jeg ved ikke hvad det indebærer!

Men den er stadig gal.Hvad gør jeg for at få maskinen tilbage på rette spor?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2019 - 08:35 #1
Besøg Housecall
https://www.trendmicro.com/en_us/forHome/products/housecall.html

Når der er renset, så installer Malwarebytes igen :)
Avatar billede skolevej321 Forsker
18. januar 2019 - 09:19 #2
Skal jeg bare køre en "free Scan for win 64 bit"
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2019 - 13:30 #3
Hvis din pc kører 64 bit system så ja.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2019 - 13:34 #4
Cameleon bør beskytte din Malwarebytes installation:
https://www.malwarebytes.com/chameleon/
Avatar billede skolevej321 Forsker
19. januar 2019 - 15:43 #5
Jeg har fået pc-en vækket til live - 836 små heste er fjernet, og de har lavet ulykker!
1.Bag mange af mine filer står rumba og jeg kan ikke åbne dem - er de ødelagt forever?
2.Alle ikoner på skrivebordet viser bare mapper og ikke det de plejer.
3. Stifinder funktionen kan ikke vises, men hurtigadgang vises blank når jeg beder om
    stifinderen.
Når dette er klaret finder jeg flere ting!
Avatar billede skolevej321 Forsker
19. januar 2019 - 17:21 #7
Alle filer i mapperne har fået tilføjelsen rumba, f.eks. Eksport.xls.rumba.
Hvad gør jeg. jeg kan ikke åbne filerne. Selv pdf. filerne slutter på rumba nu
Avatar billede f-arn Guru
19. januar 2019 - 18:10 #8
Er du sikker på infektionen er slået ned?

Hvis du er meget heldig, kan ShadowExplorer måske hjælpe.
Avatar billede KHN Guru
19. januar 2019 - 22:18 #9
No More Ransom
https://www.nomoreransom.org/da/index.html

Her findes forskellige værktøjer alt efter hvilken ransomware man har fået på sin pc.
Findes den ikke på deres liste - kan man uploade en af sine inficeret filer og modtage et link du kan bruge til at downloade dekrypteringsværktøjet.
Avatar billede skolevej321 Forsker
20. januar 2019 - 18:10 #10
Jeg har skiftet harddisken - sat den gamle i.
Men harddisken med hesteangrebet vil jeg gerne rense, formaterer, det driller.
Jeg har sat ssd drevet i adapteren jeg brugte til at kopiere indholdet på den gamle harddisk over på ssd disk og så sat usb stikket i pc.
Men pc-en kan ikke finde ssd disken?
Hvad er galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2019 - 19:08 #11
Hvis du går i diskhåndteringen kan du se den der, og hvilken status har den hvis den er der?
Avatar billede skolevej321 Forsker
20. januar 2019 - 21:02 #12
Disken er offline , fordi der er signaturkpnflikt med en anden disk som er online.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede skolevej321 Forsker
21. januar 2019 - 10:55 #13
Harddisk formateret og alt spiller igen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2019 - 15:38 #14
Super. Godt du fik det løst :-)