Avatar billede Calle5463 Forsker
19. januar 2019 - 14:34 Der er 3 kommentarer

Tilfælde??

Jeg har dd bestilt, betalt og afhentet en accu hos T Hansen - pc via deres hjemmeside.

Nu - et par timer senere - er jeg lige blevet ringet op af 32220592, som 180 advarer imod (tog ikke samtalen). Google finder www.bildeleshop.dk.

Mon det er helt tilfældigt, eller har jeg en brist (helt sikkert, men den tager jeg et andet sted) i sikkerheden, eller skal jeg mon trykke THansen på maven?
Avatar billede puren Ekspert
19. januar 2019 - 15:57 #1
ja det vil jeg tro
19. januar 2019 - 16:01 #2
Hihi, ja undskyld hvis jeg hygger mig lidt på din bekostning - det er ikke rettet imod dig, men folk kalder altid mig paranoid og konspiratorisk, så det er bare lidt ekstra mel til min kage sådan noget som dette her!
At det er et tilfælde er ikke umuligt. Så er det slået fast, intet er udelukket! Derfra...

Jeg oplever i tiltagende grad, at folk er ude for lignende hændelser. Det er ikke meningen, at du skal modtage opkald eller henvendelser så hurtigt, der er i reglen forsøgt indlagt alt fra 14 dage til 3 måneder, før annoncering aktiveres og målrettes, men fordi det er blevet så enormt et marked med så mange spillere og så mange der arbejder, lad os sige, i gråzoner til tider, så er det simpelthen blevet umuligt 100% at administrere SÅ store mængder brugerdata optimalt, hvorfor der oftere og oftere sker den slags smuttere, hvor det var yderst sjældent førhen. Folk skal helst ikke kunne forbinde noget sammen !
Desværre er det next to impossible at undgå hvis 1. man først er blevet kørt ind i systemet, så at sige og 2. hvis man benytter sig af onlinehandel. Hence det, ja....
Men nu ser man mere og mere, at folk ikke bare slår ud med armene, men aktivt gør ting for at forebygge og komme det til livs. Call-scanning, databaser, spam-blocking -og generelt - og vigtigst af alt - at folk kommer frem med det offentligt, deler det og fortæller hvad og hvordan. (man bliver ikke længere forsøgt lagt i spændetrøje for at sige den slags). Del, find styrke i numbers and knowledge og accepter ikke hvad som helst!
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. januar 2019 - 18:27 #3
#2
Jeg har 180 på mobilen. Den burde - vistnok - blokere for spam-numrer via opslag på deres database. Men det kræver jo internetforbindelse og at den kan nå at slå op i en måske efterhånden stor database. Den nåede dog at advare mig om mulig humbug ...