Avatar billede amddurin Juniormester
19. januar 2019 - 23:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny 4TB RED WD HDD - Er fuld formatering en god idé?

Er det en fordel med en ny harddisk at lave en fuld formatering for søgning på fejl sektorer mv. - Eller er det nok med en express formatering?
Avatar billede puren Ekspert
19. januar 2019 - 23:55 #1
en fuld tager laaaaaaaaaaang tid en express er rigeligt
Avatar billede amddurin Juniormester
20. januar 2019 - 00:01 #2
Så nøjes jeg med den, så jeg kan komme igang med at flytte noget data over fra en mindre disk...
Ja, det tager nemlig lang tid med den fulde formatering...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2019 - 00:23 #3
Prøv at køre en short test med Harddisk sentinel. Hvis der er noget helt galt med den disk vil det blive reporteret. Man kan godt bruge den uden at betale.
https://www.hdsentinel.com/
Avatar billede posten Ekspert
20. januar 2019 - 08:32 #4
efter følgende vil jeg råde dig til at dele den op i flere alt afhængit du ar købt den til f,eks et c-driv 250-500gb kun til windows
MEN  kun et forslag ikke et most
Avatar billede posten Ekspert
20. januar 2019 - 08:34 #5
en fuld formatering bruger man kun når man ved der er fejl på en disk og herved få rep . noget af fejlområdet
20. januar 2019 - 14:38 #6
eller såfremt der har været lagret sensitivt materiale på disken, som IKKE må kunne genskabes. Her vil det altid være nødvendigt med en fuld formatering :-)