Avatar billede clausbach1 Juniormester
20. januar 2019 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Videokvalitet ved eksport fra Adobe Premiere Elements 2019 (V.17 til windows)

Hej,

Jeg er ved at løse en opgave med nogen illustrationsvideoer, hvor jeg via PowerPoint optager skærmsekvenser. Jeg får nogen meget gode optagelser som fint kan vises i fuldskærmsvisning, men de fylder dog temmelig meget.

Dan jeg skal sløre visse oplysninger i videoerne smider jeg videoen ind i Premier Elements. Jeg sætter en PNG fil forrets og bagerst i filmen. Klipper filmen i stykker for at kunne foretager forskellige sløringer. Det er alt sammen meget fint.

Men når jeg skal eksportere min video, går det voldsomt ud over kvaliteten, uanset hvilke indstilinger jeg bruger.

Egenskaberne på den video jeg optager fra PowerPoint er:
1916X1026
Datahastighed 4960 kkps
Samlet Bithastighed 5091 kkps
Billedhastighed 10 fps

Jeg tænker at grunden til at Powerpoint kan lave en så høj billede kvalitet er at den kun kører med 10 fps, men jeg kan ikke få Premiere til at gøre det samme. Det er ligegyldig hvilken opløsning jeg vælger og hvilken kvalitet jeg vælger - Det er kun størrelsen på den fil der kommer ud af det, der påvirkes.
Nogen ideer ?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2019 - 15:43 #1
ikke forstået.
eksporter i full hd, mp4, og så er der ikke mere at komme efter
Avatar billede clausbach1 Juniormester
20. januar 2019 - 17:21 #2
Hej Sidewave,

Jo det er der faktisk, for jeg har netop fundet ud af det. Man kan manuelt sætte indstillingerne og der er en mulighed for at vælge "Match Source". Hvis man gør det, så bibeholdes den gode kvalitet fra den oprindelig film, samtidig med at filstørrelsen reduceres fra 147 MB til 68 MB i det konkrete tilfælde.

At jeg så ikke fatter en bjælde af hvordan det kan gå til, er så en anden historie.

Men tak for svar.