Avatar billede Ivan Nielsen Novice
21. januar 2019 - 18:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Printer til etiketter

Hej.

Jeg har en webshop med spansk vin, jeg har modtaget et par henvendelser fra firmaer der gerne vil have vin med deres etikker på.
Findes der er printer som printe dem ud, uden den koster en brækket arm? jeg har tænkt på labelprinter men tvivler på at kvaliteten er god nok, alternativt skal jeg finde en som kan lave klistermærkerne.

Mvh Ivan Nielsen
https://lacvinos.dk/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2019 - 19:06 #1
Labelprinter og farve og økonomi... - hænger ikke sammen - og slet ikke samtidig med kvalitet :-)

Vi snakker altså vinetiketter? - da man kan få øletiketter på A4 ark, må man også kunne få til vin... - eks. nr. 4 eller 6 fra denne side: https://www.etiketlageret.dk/shop/a-4-etiketter-hvid-111c1.html
så skal du bare have en fornuftig farvelaserprinter.
Avatar billede ebea Ekspert
21. januar 2019 - 19:08 #2
Etiketter, kan du købe i A4 ark (feks. hos Avery.dk), og så skal du så have et program hvor du kan designe og lave etiketterne (jeg bruger CorelDraw), og så er det blot at opsætte design og tekst så de passer på disse etiketark.
Og som printer, har du så frit slag, til at vælge enten Farvelaser (under 2000,- kr.) eller en Blækprinter, som er endnu billigere, men med knap så holdbar kvalitet på etiketterne.
Avatar billede Ivan Nielsen Novice
21. januar 2019 - 19:19 #3
Det lyder som en god løsning med færdig udskåret etiket og så en farve laserprinter. Men må nok hellere lave lidt test så jeg er sikker på det leve op til vores krav:-).
Men mange tak for jeres hurtige forslag👍
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2019 - 19:20 #4
sig til firmaer, at det er 50 øre/flaske hvis de selv leverer labels (de har ofte en aftale med trykkeri til alt muligt andet med deres logo) - ellers er en laser-printer og dyre ark den billigste vej til små oplag.
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2019 - 19:56 #5
Hvor mange flasker drejer det sig om årligt i alt, altså til alle de kunder, som gerne vil have deres egne etiketter?

Hvad siger dine leverandører i Spanien til det, for den slags kan du vel ikke bare gøre uden deres tilladelse?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
21. januar 2019 - 21:02 #6
Det kommer nemt til at se lidt hjemmelavet ud. Det bliver svært at lave noget der ligner en rigtig vinetiket, det er også noget med papiret.
https://www.etikettenprint.com/ki/Weinflaschenetiketten-70-x-94-mm-438.html
Eller print selv med Avery etiketter
https://www.avery-zweckform.com/tipp/flaschenetikett-selbst-gestalten
Avatar billede Ivan Nielsen Novice
22. januar 2019 - 12:37 #7
Tak for  alle jeres svar.

J. Nielsen det ser ud som om at http://www.storecommander.net/private/demoAddons/modules/scpdfcatalog/export/test-katalog.pdf kunne være en god løsning. Dem vil jeg helt klart kikke nærmere på.

Milter vi har flere leverandør som kan levere vin uden forside etikker. Men første step er om vi kan lave det uden det ligner noget 5 klasse har lavet i formning:-)