Avatar billede Dangerjoe Novice
22. januar 2019 - 13:59 Der er 1 kommentar

VBA udvikling af knap til ændring af kolonneformat

Hej,

Jeg mangler lidt hjælp til et VB script, hvor jeg ændre kolonne A til datoformat, kolonne B til nummer og kolonne C til datoformat.

Vil det være muligt at lave en sådan knap, som automatisk retter ind, hvis jeg eks. indhenter diverse tabeller fra Navision.

Scriptet vil skulle deles til flere personer, så vil helst væk fra at optage en makro.

Pft.
07. februar 2019 - 07:47 #1
Kunne se sådan ud

Sub setColumnFormats()
    With ActiveSheet
        .Columns(1).NumberFormat = "dd-mmm-yyyy"
        .Columns(2).NumberFormat = "0,000.00"
        .Columns(3).NumberFormat = "dd-mmm-yyyy"
    End With
End Sub