Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2019 - 13:26 Der er 21 kommentarer

Udskrive fra Chrome i E-boks - meget lille tekst !

Hej

Jeg har et lille problem, når jeg f.eks får noget e-boksen som jeg så gerne vil printe ud, så bliver teksten simpelthen så lille, at man nærmest skal bruge lup. Hvor kan ændre størrelsen på skriften, når man skal printe ud. Og ja, jeg ved godt, at det kan hentet ned som Pdf, men det vil jeg ikke. Det må kunne løses i selve browseren det her, det har nemlig ikke været et problem hele tiden, der var engang at man godt kunne printe det ud, hvor man kunne læse det uden brug af en lup !

Browser: Google Chrome (det står også i overskriften)

Mvh
tiger_dk
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2019 - 14:14 #1
i eboks, når du klikker på et dokument, så er der i midt lige over dokumentet selv mulighed for at vælge 'Automatic zoom' det burde virke
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2019 - 14:28 #2
Det hjælper ikke, når du så bagefter trykker på printeren til højre, så kommer "vis udskriften" vinduet frem og det er stadig samme størrelse, som det hele tiden har været, lille skrift. F.eks. I firefox, kan printe ud  så det har samme størrelse, hvis man downloader det og printer ud i Adobe Pdf. Men
nu er det således, at vil printe det ud direkte ud fra Chrome.
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2019 - 14:36 #3
Det er som om, når man printer ud fra Chrome i e-boks, er det man vil printet ud, presset sammen så teksten bliver så lille !
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2019 - 16:07 #4
når du vælger udskrift, så i den venstre del (hvor du kan vælge printer osv) er der 'Flere indstillinger' og deri kan du skalere (sæt den til 100) og papirstørrelse A4
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2019 - 18:18 #5
Det stod den allerede på ! Stadig samme problem !
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2019 - 19:01 #6
er det fra en speciel afsender, at siden printes forkert, eller på alle?
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2019 - 20:48 #7
Alle, det er i Chrome problemet ligger i. Det har ikke altid været sådan !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 07:26 #8
kan du printe andet i chrome (dvs ikke via eboks) - og om ikke andet, så må du hente pdf først til du finder hvad der er galt i din opsætning
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 16:43 #9
Jeg vil vædde med, hvis du prøver det samme, gå ind i din e-boks (i chrome) og trykke på printeren ovenover dokumentet og se udskrift. Så kan du se, hvor lille teksten er. Jeg har Adobe Reader installeret, og det har intet noget med det at gøre, problemet ligger i Chrome, men det er bare lige hvad ! Og ja, jeg kan printet andet ud fra chrome uden problemer, uden at der skal bruges en lup ! Det er kun i e-boks, jeg har problemet !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 17:02 #10
hos mig: https://www.dropbox.com/s/fauw0jesg217kus/image052.png?dl=0
ser ud til at virke som tiltænkt - alm størrelse på A4.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 17:04 #11
Jeg prøvede det i et par andre browsere.

Firefox - ingen problemer, det printer i fuld størrelse, det som jeg eftersøger

Internet Explorer - ingen problemer, det printer i fuld størrelse, det som jeg eftersøger

Opera - Præsis det samme problem, som i Chrome, meget lille skrift ved udskrivningen !
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 17:09 #12
Nu spørger jeg så, synes du ikke det er en meget lille skrift ? Prøv at printe det samme dokument ud i fra f.eks Firefox eller Internet Explorer og set de papirer op mod hinanden, med det der er printet ud fra Chrome ! Det "vis udskrift" billede, viser præsis mit problem !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 17:31 #13
større margin - men da ikke minimalt/ulæseligt uden lup.
https://www.dropbox.com/s/9b3djzvsn1ykvp4/2019-01-28%2017-27-23.jpg?dl=0
har taget et foto med ipad app Docr - alm A4 udskrift - hele papiret er vist
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 17:41 #14
pga margin forskelle, så er google og eboks-print så i størrelse 75% af firefox - det må være en fejl hos eboks siden det kun er der, du har set forskellen.
Send en fejlrapport til eboks, så de kan rette op på det.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 17:43 #15
har du prøvet det som jeg som jeg skrev i #12 ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 17:57 #16
der er pga #12, at jeg har målt de 75% i Chrome størrelse i forhold til FF udskrifter.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 18:11 #17
Det skal jo helt have samme kvalitet i størrelse, som var det i Adobe Reader. Jeg har sendt en mail til eboks, om problemet. Tvivler på, at det bliver løst ! Problemet har nemlig ikke været der hele tiden, som jeg også skrev tidligere, der er sket ændringer igennem de mange opdateringer af Chrome igennem tiden !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 18:29 #18
det har stadig ikke noget med google at gøre - de kan jo udskrive korrekt på andre sider - det er, jf dig, kun eboks, der har lavet speciel print-kode til chrome - og det skal de (eboks) lade være med.
Hvis du starter med foto af udskrifter så eboks-kodere kan se fejlen (udskrift fra Chrome og FF vist ved siden af hinanden) - i stedet for at bruge udtryk som 'bruge lup'  så ville de måske kunne se fejl, og rette den. Hvis du hidser dig op i det røde felt, så taber du dem, der skal lytte på dig.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2019 - 19:36 #19
Tror jeg har fundet en løsning på problemet, det var ved et rent tilfælde ! I Skaler ved "vis udskrift", der kan man ændre fra 100 og helt op til 200, det ændre åbenbart i størrelsen ved udskriften !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 20:14 #20
det skrev jeg (mht størrelse) i #4 - nu har du fundet ud af, at 200 er større end 100 - dygtigt.
18. februar 2020 - 07:43 #21
Har selv samme problem sæt marginer til minimum og det "passer" har ellers brugt løsning download og derefter udskrift for at få "ordentlig" størrelse