Avatar billede ranni Forsker
01. februar 2019 - 16:53 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Netflix og Viaplay

Hej.
Jeg har optaget et par film fra Netflix (gratis 30 dage).
Jeg optager med Audials One og Edge.
Firefox stopper for yderligere download (hakker i afspilning)
De optagne film kan jeg streame trådløs til TV.

Viaplay (gratis 14 dage)
Jeg optager via Audials One på akkurat samme måde, men der optages kun undertekst.
Jeg prøver så Ashampoo Snap 10 optage screen, igen kun undertekst ??
Jeg kan heller ikke streame til TV ??

Jeg fatter det ikke, er Viaplay film kodet på anden måde ??
Avatar billede 450025 Ekspert
01. februar 2019 - 17:22 #1
Prøv Cromkast du så funker det helt fint, både film og tekst til Tv. Jeg bruker det ikke selv men en Venn her er kjempe fornøyd.
Arne.
Avatar billede Slater Ekspert
01. februar 2019 - 17:36 #2
En Chromecast kan ikke optage, Arne. Det er noget helt andet end hvad han spørger om.
Avatar billede 450025 Ekspert
01. februar 2019 - 18:13 #3
Ok nok korrekt det, jeg oppfattet det slik at se på Netflix fra computer til Tv er ikke noe problem seier min Venn, det forstår jeg på det svar han gir, men som sagt jeg bruker ikke den løsning. Har jeg misforstått nå tror ikke det.
Arne.
Avatar billede ranni Forsker
01. februar 2019 - 21:35 #4
Jeg har brugt Corel Screen Saver på Firefox, Google Chrome . . og EDGE.
På Firefox og Google Chrome virker optagelserne.
Jeg har endnu ikke prøvet flere muligheder, så jeg vil endnu ikke give EDGE skylden.
Jeg bliver "sur" når der er noget , jeg ikke kan finde ud af.
Jeg tror, jeg er klogere på det her IT, end jeg egentlig er !!
Avatar billede kurtba Ekspert
01. februar 2019 - 23:24 #5
Rip Tiger skulle kunne gøre det (har ikke  selv prøvet). Der kan downloades en gratis prøveversion, inden man evt. bestemmer sig for at købe.
http://www.riptiger.com/
Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2019 - 12:43 #6
Rip Tiger  bliver afvist af mit virusprogram og endog slettet program fil.
Der må være andre måder at downloade en video på end at optage fra skærmen.
Man kan ikke foretage sig andet på PC `en under afspilning.
Jeg mener , at jeg for mange år siden skulle finde en URL adr. for at downloade fra Youtube.
URL (tror jeg det hed) men hvordan man finder den adr. husker jeg ikke og hvilket program husker heller ikke.
Edge optager stadig kun tekst men også Ashampoo Snap manøvrepanel, men ikke filmen, der eller kører i baggrunden ??
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 17:58 #7
Luk nu bare sagen. Der er ingen hjælp at hente, medmindre du finder enheder der understøtter streaming aftale. Siden internet har modnet, er ulovlig optagelse også modnet, i at bekæmpe disse. Flere browser er meldt til at beskytte streaming tjenester, såsom tredje-part optagelse softwares vil have svært ved at irettesætte optagelse af. Køb dog filmen med et konto du kan have disse film fra, disse to udbyder tilbyder ikke nogen form for ejerskab til din underholdning, men blot underhold du har rettighed til at streame fra, og ikke mere, leder du efter at kunne streame det, så find enheder der vil kunne streame indhold fra din streaming konto fra med andet enhed, godt eksempel er givet, Chromecast eller andet enhed der understøtter disse to udbyder. Smart TV, streaming boks mv. og ikke nogen optager, de understøttes ikke længere i det modne internet verden.
Avatar billede Slater Ekspert
02. februar 2019 - 19:08 #8
@Jørgen A. B.: Hvorfor er alle dine kommentarer "luk sagen, der er ingen hjælp at hente"?
Det er da en underlig mavesur måde at besvare alting på. Har du fået dårlig hjælp på Eksperten og er nu sur på siden eller hvad?

Din kommentar giver heller ingen mening, eftersom opretter netop siger han godt kan optage fra Netflix, det er Viaplay der giver problemer. Det er da ganske relevant at spørge om der er forskel, og muligt at nogen vidste noget om det. Jeg gør bare ikke.

Jeg forstår slet ikke pointen med dine kommentarer.
Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2019 - 19:41 #9
#7 anser jeg bare som et surt opstød.
Jeg er interesseret i at vide hvorfor jeg har fået problemer med viaplay i modsætning Netflix.
Under min undersøgelser opdager jeg så at Edge kun optager undertekster og ikke tilhørende film, når jeg bruger forskellige Screen optagere.
Jeg kan ikke tro, der er nogen der kommer efter mig, når der ikke kan påvises: Ingen film kommer ud fra min PC !! kun streames til mit TV.
Avatar billede f-arn Guru
02. februar 2019 - 21:23 #10
Den ene bruger HTML5, det gør den anden ikke...
Avatar billede ranni Forsker
02. februar 2019 - 22:20 #11
#10
Hvad betyder det i almindelig sprog ??
Jeg vil gerne kende lidt mere til, hvad der foregår "bag skærmen", ikke bare for at løse mit problem.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. februar 2019 - 22:50 #12
Rip Tiger er ikke inficeret med virus, hvis du hentede fra det link, som jeg gav dig. Men det er ikke usædvanligt, at virusprogrammer slår på alt muligt, som det ikke burde. Men jeg har læst om Rip Tiger og det er et anerkendt program, og jeg har prøvet at hente det og teste det på alle mulige måder, og der er ikke virus i. Men om det rent faktisk virker på viaplay, ved jeg ikke.
Problemet for dig, er at viaplay koder deres film på en meget speciel måde, netop for at undgå, at man kan downloade dem. De har faktisk en download sektion, hvor man skulle kunne downloade, men det man downloader virker kun i 30 dage, hvorefter kodning sørger for, at det ikke virker mere.
Netflix og Viaplay bruger forskellige kodninger, så derfor kan du noget med Netflix, som du ikke kan med Viaplay.
Hvis ikke det kan lade sig gøre at downloade fra Viaplay med "lovlige" programmer, skal du ikke regne med få yderligere hjælp her, da det vil være i strid med reglerne for forummet, hvis man vejleder om andre evt. illegale metoder.
Avatar billede f-arn Guru
03. februar 2019 - 08:56 #13
@ranni

Man kan diskutere om Viaplays kodning er "meget speciel", men ellers er jeg enig med "kurtba"s forklaring om kodning :)
Avatar billede ranni Forsker
03. februar 2019 - 10:43 #14
#12 og #13 TAK !!!
Nu har fattet det - - tror jeg !
Jeg forstår også at det er ulovligt at optage filmen med Screen Save ??
Jeg ledte efter at downloade film filen, det går som regel meget hurtig.
Men jeg bliver nu ved at optage filmen på PC, streamer den og kører så ind til fladskærmen og ser filmen på passende tidspunkt.
Tak for I alle deltog i min prøve på at blive lidt klogere på det her IT.