Avatar billede Dennis Hansen Juniormester
05. februar 2019 - 21:18 Der er 2 kommentarer

Oversætte til engelsk automatisk

Kan jeg lave et nyt ark og hive den danske tekst fra andet ark over i det nye - og så er det samtidigt blevet oversat?

Tak på forhånd :)
Avatar billede kim1a Ekspert
05. februar 2019 - 21:32 #1
Hvis du taler om formlerne så ja, de oversættes når du kopierer ind. Hvis du taler om en tekst du har fundet på, hvordan ønsker du så oversættelsen skal fungere.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
06. februar 2019 - 07:32 #2
Excel har en oversættelsesfunktion, under fanen 'Gennemse' i båndet.

Jeg er selv ansat i et firma, der er en underafdeling af et engelsk moderselskab, og selvom det betyder, at vi i princippet skal lave alt på engelsk, så har vi også nogle ansatte, der ikke er så skarpe til de engelske gloser.

Så, jeg benytter konsekvent en formel, der automatisk skriver alle teksterne på enten dansk eller engelsk, alt efter, sproget på den computer, som Excel arket åbnes på.

Hvis dit spørgsmål blot går på funktionerne i dit regneark, så oversætte de automatisk af Excel.