Avatar billede bas Forsker
09. februar 2019 - 09:42 Der er 3 kommentarer

DisplayPort kabel - længden af stik/connector

Hej,

Jeg har set fysisk, at der findes DisplayPort kabler, hvor længden af stikket/connectoren er ca. 1 mm. længere end på de gængse DisplayPort kabler. Problemet er, at jeg ikke ved, hvor man kan købe dem og hvilken model/type og hvilket varenummer jeg skal kigge efter.
Det er ikke Mini DisplayPort men den fulde størrelse DisplayPort.
Selve Kablet behøver ikke at være længere end f.eks. 1.5 meter langt.

Vi har problemer med at få signal fra en PC, når vi bruger det DisplayPort kabel der følger med en ny skærm som standard.
Jeg har hørt, at problemet kan løses ved at man bruger et DisplayPort kabel,
hvor stikket/connectoren er ca. den ene mm. længere.

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
09. februar 2019 - 10:17 #1
Avatar billede bas Forsker
27. marts 2019 - 16:35 #2
Jeg prøver at skaffe et kabel, hvor kontaktfladen er nogle millimeter
længere. Det er ikke helt nemt at skaffe.
Det er selve kontaktfladen (jeg ved ikke, hvad den hedder), der er
nogle millimeter (måske 5) længere på de kabler, som jeg prøver
at skaffe.

Jeg har lige fået at vide, at det kan være nedenstående jeg kan bruge.

https://webshop.ed-data.dk/searchresult.aspx?q=kw:DP-1022;l:en

Varenr.: DP-1022

Black Lenovo Type