Avatar billede Britt Olsen Praktikant
09. februar 2019 - 12:09 Der er 4 kommentarer

HP printer 4630 blækpatron fejl

Vi har en 3 år gammel printer HP officejet 4630, som har fungeret fint, men  pludselig er der problemer med den sorte blækpatron.
Vi bruger altid originale patroner.
Problemet består i, at mens vi printer, stopper udskrivningen pludselig, og i printerens display er følgende besked:
"Inkompatible patroner
De angivne patroner er ikke egnet til brug i denne printer”.
Vi undrer os, fordi udskrivningen jo lige fungerede.
Vi køber så en helt ny 301XL HP original blækpatron, dateret nov. 2019, og sætter den i printeren.
I display skrives der, at det er en original patron, og printeren begynder nu som sædvanligt at udskrive en testside, som i dette tilfælde foregår utroligt langsomt. Pludselig stopper den, og i displayet kommer den samme besked:
"Inkompatible patroner
De angivne patroner er ikke egnet til brug i denne printer”.
Hvad kan der mon være i vejen ?, og er der noget vi selv kan gøre, inden vi evt. køber en helt ny printer.
Med venlig hilsen
Britt Olsen
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2019 - 12:34 #1
prøv at se, om der er en firmware-opdatering til printeren (den styresystem) - den skulle gerne have versionen pr aug 2018 for at kunne alt.
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-officejet-4630-e-all-in-one-printer-series/5305049/model/5305050
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2019 - 12:36 #2
Avatar billede posten Ekspert
09. februar 2019 - 15:52 #3
jeg ved ikke hvorfor man fortsætter med hp printer når man ALLEREDE har problemer med én ???