Avatar billede sofie Juniormester
13. februar 2019 - 10:34 Der er 5 kommentarer

Bærbar computer til at spille sims 4

Jeg har længe været på udkig efter en computer til at spille sims 4 på men også til brug i dagligdagen til lektier og lign. Jeg har fundet denne computer men er i tvivl om den også kan bruges til at spille sims 4.

Det er en Microsoft Surface Laptop – 256 GB/Intel Core i5/8 GB RAM
Den består af dette:
Tekniske specifikationer
Dimensioner    12,13" x 8,79" x 0,57" (308,1 mm x 223,27 mm x 14,48 mm)
Skærm    Skærm: 13.5" PixelSense™-skærm
Opløsning: 2256 x 1504 (201 ppi)
Billedformat: 3:2
3,4 millioner pixel
Understøtter Surface Pen4
Touch: 10-punkts multiberøring
Corning® Gorilla® Glass 3
Hukommelse    4 GB, 8 GB eller 16 GB RAM
Processor    7. generations Intel® Core™ i5 eller i7
Sikkerhed    TPM-chip
Virksomhedssikkerhed med Windows Hello-logon med ansigtsgenkendelse
Software    Windows 10 i S-tilstand2
Sensorer    Sensor for omgivende lys
Lager    Solid state-drev (SSD): 128 GB, 256 GB, 512 GB eller 1 TB5
Vægt    i5: 2,76 pund (1.252 gram)
i7: 2,83 pund (1,283 g)
Batterilevetid    Op til 14.5 timers videoafspilning1
Grafik    Intel® HD 620 (i5)
Intel® Iris™ Plus Graphics 640 (i7)
Tilslutninger    USB 3.0
Headsetstik
Mini DisplayPort
Surface Connect
Kompatibel med Surface Dial til interaktion uden for skærmen4.
Kamera, video og lyd    Windows Hello-kamera med logon med ansigtsgenkendelse
720p HD-kamera (fremadvendt)
Stereomikrofoner
Omnisonic-højttalere med Dolby® Audio™ Premium
3,5 mm hovedtelefonstik
Trådløs    Wi-Fi: 802.11ac Wi-Fi trådløst netværk; IEEE 802.11a/b/g/n-kompatibel
Trådløs Bluetooth 4.1-teknologi

Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med at finde ud af om det er den rigtige computer for mig.
Knus Sofie.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
13. februar 2019 - 14:15 #1
Sims 4 systemkrav:

Minimum:

Styresystem: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), Windows 7 (SP1), Windows 8 eller Windows 8.1, Windows 10
Processor: Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ eller tilsvarende (spillet kræver 2,0 GHz Intel Core 2 Duo, 2,0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 eller tilsvarende i computere med integreret grafikkort)
Hukommelse (RAM): Mindst 2 GB RAM
Harddisk (fri lagerplads): Mindst 9 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB ekstra plads til brugermateriale og gemte spil.
DVD-drev: DVD-drev er kun nødvendigt ved installationen fra disk
Grafikkort (video): 128 MB grafikkort-RAM og understøttelse af Pixel Shader 3.0.
Understøttede grafikkort: NVIDIA GeForce 6600 eller bedre, ATI Radeon X1300 eller bedre, Intel GMA X4500 eller bedre
Version af DirectX: Kompatibel med DirectX 9.0c
Input: Tastatur og mus
Internetforbindelse: Internetforbindelse kræves ved spilaktivering, men er valgfrit ved spilopdateringer.

Anbefalet:

Styresystem: 64-bit-version af Windows 7, 8, 8.1 eller 10
Processor: Intel core i5 eller hurtigere, AMD Athlon X4
Hukommelse (RAM): 4 GB RAM
Harddisk (fri lagerplads): Mindst 9 GB ledig harddiskplads med mindst 1 GB ekstra plads til brugermateriale og gemte spil.
DVD-drev: DVD-drev er kun nødvendigt ved installationen fra disk
Grafikkort (video): NVIDIA GTX 650 eller bedre
Version af DirectX: Kompatibel med DirectX 9.0c
Input: Tastatur og mus
Internetforbindelse: Internetforbindelse kræves ved spilaktivering, men er valgfrit ved spilopdateringer.

Grafikkortet bliver et problem til Sims 4.
Det "grafikkort" som sidder i laptoppen bruger cpu'en som regnekraft.
Sims 4 vil have et separat grafikkort. Geforce 6600 eller bedre.

Men den er ok til almindelig brug, hvis du vælger en ssd på 256 gb eller mere.

Mvh. Blød Trafikant
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2019 - 14:33 #2
Microsoft Surface Laptop. Med de data fra kr. 5.623
Er vel at skyde Gråspurve med kanoner!
Avatar billede sofie Juniormester
13. februar 2019 - 19:47 #3
så jeg kan godt bruge den til det eller anbefaler i en anden??
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
14. februar 2019 - 10:25 #4
Intel HD 620 kan åbenbart godt bruges til Sims 4. Jeg misforstod specifikationerne.

Du kan tjekke denne video for at se hvordan Sims 4 vil se ud på en pc med Intel HD 620...
https://www.youtube.com/watch?v=8zO0-GvekQw

Linket er lånt fra denne tråd..
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019220
Avatar billede sofie Juniormester
16. februar 2019 - 17:16 #5
men ville jeg også kunne spille udvidelses pakker med den??