Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2019 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Aktivering af anti-virus F-Secure Safe

Jeg har en bekendt er lige har købt en ny HP 15-DB0027NO pc . Han er ikke så meget inde i de ting, så derfor har jeg tilbudt at få maskinen til at køre som han ønsker. Der er imidlertid et lille problem, nemlig at antivirusprogrammet F-secure fulgte med, men jeg må desværre indrømme at jeg ikke rigtig kan finde ud af at aktivere dette. Der er en side hvor man går og skriver webadresse. Siden er således ud:
https://my.f-secure.com/register/powerservice/xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

Der er også skrevet (med kuglepen): "kode til anti-virus:tekst+0000

Det virker meget forvirrende synes jeg.
Til sidst et lille tillægsspørgsmål: Der er præinstalleret Office 365 på maskinen, men dette ønsker han ikke at skulle forny, derfor vil han gerne have Office 2010 som han har liggende på en DVD, installeret i stedet.
Hvordan kan man afinstallere Office 365 spørger jeg nu.

Håber at nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2019 - 14:49 #1
Bruger ikke F-Secure, men tænker om det ikke er her du aktiverer
https://my.f-secure.com/register.
Office 365 burde stå under programmer og funktioner og bør kunne afinstalleres der. Det er gennem kontrolpanelet du går ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2019 - 14:53 #2
Avatar billede 450025 Ekspert
15. februar 2019 - 15:22 #3
Ser der er flere gode råd her, her er mitt bidrag.
Ja ErikHg. Ny HP da vil jeg tro at styresystemet er W, om det er WIN 10 om det Home eller Pro er vel et fett.
Hva skal han med F-Secure Safe det begriper jeg ikke, at det fulgte med ja vel man får oftest masse slitt på kjøpet av en computer.

Beste råd fjern dette, om det er Win10 så er der et utmerket program helt Gratis, Definder jeg har brukt dette på flere maskiner her over minst 6 mdr uten et eneste problem.
Jeg har godt nok Malwarebytes Fri som ekstra sikring, men har stadig rene maskiner her. Men klart ønsker man forvirring ja da det bare å fortsett.

Han ønsker ikke Office 365 kan da godt forstå det, det koster og være Kar. Bruk det han har da vel Office 2010 . Selv bruker jeg Word 2016 med nøkkel pris 460 Norske et helt utmerket program det med livstids Garanti.
Det er mitt valg fungere helt fint det.
Avinstallering prøv kontrollpanel eller Cleaner fri dem klare det, å der er flere 3-parts program som klare og fjerne dette også, eks  Revo Uninstaller    det kan være et forsøk hvert. Håper dette hjelper ha det godt forresten
Arne..
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2019 - 15:23 #4
#1
Linket du henviser til viser Error.
Avatar billede INK Ekspert
15. februar 2019 - 15:44 #5
#4 der er et punktum for meget i slutningen. Men enig med #3, du har ikke brug for det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2019 - 15:47 #6
Hej Arne

Der står på det medfølgende ark papir at licensen til F-secure gælder i 3 år, så jeg tror ikke at der er tale om "noget der bare fulgte med".
Avatar billede 450025 Ekspert
15. februar 2019 - 16:34 #7
Ok jeg bøyer meg da er det et kjøpt Program, men hvorfor? Jeg er enig i ryktet til Defender i starten, dette gjeller også Win 10 begge slet med en god del ting.
Men Win10 er blitt et flott program i dag.

I dag så seier jeg Takk XP og Takk Win7 men så forteller jeg noet annet også, se på dette Forum nå, der er nesten ikke spørsmål mere om Win10 alt går omtrent på skinner, Win10 er fremtiden, men ikke glem alle dem flinke frivillige her som har stilt opp.
Jeg har stilt opp.selv også jeg har hatt utrolig god støtte her men nå faktisk så kjeder jeg meg, selv egne computere jeg har, dem bare går og går hver eneste dag.

Jeg som har drevet med og hjelpe eldre, faktisk så kommer dem igang dem også, dette gleder jeg meg over, noen etter nølere har vi enda også her og noen vil stige i graderne tro meg. Og Takk for det men vi som stiller opp frivillig har det vert utrolig artig og hjelpe alle dem bør få masse Hunnør for dette.

Jeg da har ikke altid rett nei vet det men parolen er jeg lære av andres og egne feil. Her dag jeg besøker dette Forum sier jeg noe feil? Det er mitt andre hjem Takk ti alle.
Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2019 - 17:16 #8
Vedr. F-Secure står der "F-SECURE LICENCERTIFIKAT"

Nede under står der: Denne licens blev solgt af POWER A/S.

Jeg har derfor på fornemmelsen at min bekendt i kampes hede har ladet sig overtale til at købe denne licens der gælder i hele tre år. Det er en eller anden slipsedreng der er synderen.
Faktisk tror jeg at F-Secure allerede er installeret på maskinen.

Hvad angår Office 2010 tror jeg også at programmet er ok installeret nu, og heldigvis popper der ikke andet op fra Office 365. Det mærkelig var bare at Office 365 ikke figurerede på listen over programmer, nå men hovedsagen er at det ser ud til at være løst, så jeg takker alle for hjælpen :-)
Avatar billede posten Ekspert
19. maj 2019 - 06:36 #9
ang. office 2010 vil IKKE  anbefale den da den på min win7 maskine er MEGA sløv brug en fra 2013 eller 2016 den der hedder 365 har jeg ikke så stort kendskab til
Avatar billede 450025 Ekspert
19. maj 2019 - 08:07 #10
Hva er problemet ditt vet du det selv du har ikke lyst på 365 ok, jeg har nøkkek det er et valg du gjør om du har bruk for så ok.
2016 er helt utmerket det holder i massevis for meg, rote med 2010 er ok men det er på vei ut, samme med 2013 jeg har kjøpt orginal vare med kode betalte 488 kr.
Verre er det ikke det får du i Danmark også.