Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2019 - 13:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2.0 USB-port virker ikke - USB 3.0 porte er ok

I forbindelse med installation af Office 2010 på en ny
HP Notobook 15-DB0027NO for en bekendt, er lykkes., er jeg nu løbet ind i et problem, i form af at USB 2.0 porten ikke reagerer ved tilslutning af USB-enhed. Først prøvede jeg med en mus med ledning, derefter med en USB-nøgle. I begge tilfælde var der ingen reaktion fra pc´en. Når jeg tilslutter de nævnte enheder USB 3.0 portene er alt ok. Jeg ville kunne forstå hvis 3.0 portene ingen reaktion gav, for så kunne det være en driver der måske manglede, men dette er som sagt ikke tilfældet. Håber at nogen har et bud.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. februar 2019 - 13:38 #1
Det åbenlyse kunne selvfølgelig være at porten(e) er defekt.
Men der er også nogle producenter der benytter "hub på hub" - altså forskellige hubs, specielt USB2/3. Så først og fremmest tjek, om der er ukendte enheder i enhedshåndteringen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2019 - 14:33 #2
Jeg tror den er klaret.
Jeg gik ind i Enhedshåndtering og så at der ikke umiddelbart var nogle ukendte enheder. Jeg lod maskien søge efter evt. nye drivere men alt var ok.
Jeg nærkikkede på 2.0 USB-indgangen og så at der er fire kontaktpunkter, men det ene (nr. 1 fra venstre) så lidt mærkeligt ud. Meget forsigtigt prøvede jeg med en nål, og tro det eller ej; da jeg efterfølgende satte musen med ledning til poppede feltet nederst til højre op og meddelte, at en ny USB-enhed var tilsluttet. Så jeg tror at problemet nu er løst. Jeg skrev godt nok i mit spørgsmål, at pc´en er ny, men der tale om en demomodel, og derfor kan der jo godt have været en "prins pilfinger" tilstede, der måske har rodet ved indgangen. Så det med defekten havde du ret i. Takker for svaret :-)