Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 12:51 Der er 16 kommentarer

headset mikrofon - hvilken?

Jeg har nogle plantronics headset liggende hvor der er 2 stik til indsættelse bag i lydkortet. Stikkenes symbol er en microfon og nogle høretelefoner. De virkede for nogle år tilbage, men nu her hvor jeg skal bruge dem igen kan jeg ikke få det til at virke.
Vi er nogle som optager vores pokerspil fra nettet og ligger kommentarer på og sender dem til hinanden i en poker gruppe så vi kan lære af hinandens spil.
Jeg tror jeg skal ud og have et andet headset, så håber der sidder nogle herinde der kan anbefale en god og billig løsning.
(lige nu benytter jeg mig af min logitech C930 webcamb microfon som bestemt ikke giver en klar og tydelig stemmelyd)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2019 - 13:06 #1
sæt det gamle i igen, og så windows indstillinger / System / Lyd og tjek at outputenhed og inputenhed er valgt korrekt
Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 13:39 #2
Hej Claes57 og tak for input.
Når jeg sætter stikkene i omme bag i lydkortet popper asus realtek HD-audio-konfiguration billedet op. Prøv at se her: https://pasteboard.co/I1Jj6zz.png.
Avatar billede Slater Ekspert
18. februar 2019 - 13:51 #3
Kan du vælge headset'et enten under inputenhed i Windows settings, eller under indgående linje i Realtek-panelet?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2019 - 13:52 #4
det er bare at prøve de forskellige enheder af der - ved output vil der komme et ping i højttaler når lydstyrke-skyderen flyttes lidt - ved input vil der komme en signal-styrke visning ved mikrofonen når den hører noget.
Sker der intet ved nogen af enhederne, så prøv at bytte om på de to stik fra headset.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2019 - 14:03 #5
Bare en oplysning. Da jeg ville åbne linket i #2, blev det lukket ned af Malwarebyte pro, pgr. Trojanske heste.
Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 14:04 #6
Og præcis de muligheder har jeg afprøvet. Byttet rundt i windows systemet og asus, dog uden resultat. Tror simpelthen sættet er gået død selv om det virkede fint for flere år siden.
Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 14:11 #7
Tak for oplysningen Valby. Jeg får heller ikke vist noget billede, men min kaspersky har ikke reageret på linket. Skulle være en meget anderkendt uploade tjeneste som har leveret mig linket. https://uploadfiles.io/
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2019 - 14:15 #8
det er punktumfejl i link - kopier link og sæt det ind i browser og slet det sidste .
Linket i sig selv er ok - det er expertens system, der har medtaget punktum
Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 14:18 #9
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2019 - 14:21 #10
Det sidste link går heller ikke. Kaspersky er et udmærket program, men det er et antivirus program, medens Malwarebyte er et antimalware program.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2019 - 14:23 #11
Ps. her er det altså Firefox som ikke kan sikre siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2019 - 14:39 #12
åbner fint i min FF men har Adguard Adblocker installeret i browser (fjerner 1 ting) og bruger ikke malwarebytes
Avatar billede jcr18 Professor
18. februar 2019 - 14:46 #13
Valby > Synes der er et utal af beskyttelsesformer inde under kasperskys indstillinger, så regnede faktisk med at jeg stort set var dækket 99% ind. Måske skal jeg så ha` revideret min opfattelse af dette, men ja, programmet har holdt mig virus i mange år efterhånden, også når det gælder de lidt mere "farlige" sider:)
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2019 - 15:12 #14
Du kan jo prøve Malwarebyte free. Den har selvfølgelig ikke Real time beskyttelse, så man skal selv køre programmet når man finder behov for det.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Nb. Malwarebyte kan forhindre nogle programmer i at køre, fordi de indeholder PUP files - A Potentially Unwanted Program - Men man kan åbne programmet og give tilladelser.  F.eks. kræver Iobit Advanced system care, tilladelser.
Avatar billede Dja1342 Praktikant
23. maj 2019 - 22:53 #15
Det er bare at kigge lidt på de forskellige headsets til PC, der findes massere med rigtig god mikrofon til det brug.

https://headsets.nu/kontor-bruger/131-sennheiser-sc-75-ms.html
https://headsets.nu/pc-musik/195-plantronics-audio-355.html

Ellers er der sikkert massere i forskellige prisklasser https://headsets.nu
Avatar billede Sven Caning Novice
14. juli 2022 - 11:36 #16
Det vil aldrig kunne svare sig at optimere på et gammelt headset med adaptere eller lign. Et headset som dette er i meget højkvalitet og fås for under 200,- https://headsetshop.dk/shop/plantronics-blackwire-1449p.html
Ups så det var en gammel tråd, men alligevel, headsets skal være af god kvalitet og behøver ikke koste en bondegård.