Avatar billede 450025 Ekspert
22. februar 2019 - 03:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvor har denne tatt veien @. Win10.

Hvordan få en av computerne mine til og vise krøllalfa @, den har jeg hat på sin vante plass i alle år, nå får jeg bare    (alt gr + 2)    lidt slitsomt dette, er der noen som har et råd til meg.
Kan jeg bruke andre knapper for og løse oppgaven Takk den om hjelp finnes.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2019 - 03:47 #1
det er ALT 2 for at skrive krølleabe.
hvis det ikke virker, er dit tastatur defekt
Avatar billede KHN Guru
22. februar 2019 - 03:49 #2
Du kan holde Alt-tasten nede og skrive 64 = @
Er der andre taster man får problemer med kan man se ASCII tablen over andre tegn og bogstaver man kan lave:
https://simple.wikipedia.org/wiki/ASCII
Avatar billede 450025 Ekspert
22. februar 2019 - 05:13 #3
Takk sidwave ja jeg fryktet dette selv.

#2. KHN du hadde løsningen, det er ikke så ofte da jeg trenger dette, det er reise computer men det virker.

Derfor Takk til begge 2 så får jeg sjå, computeren fungere fint ellers jeg får sjekke lidt pris om det lønner seg. Ha en fin dag.
Arne Thailand.
Avatar billede mort1 Ekspert
22. februar 2019 - 07:49 #4
Blot for at prøve at skrive noget v h a ASCII tabellen, startede jeg med ovenstående eksempel, der sker absolut intet - Hvorfor mon ?
Avatar billede 450025 Ekspert
22. februar 2019 - 08:37 #5
#4  Har du nok rett men  denne var ok,  https://ibb.co/Kbk7v1H  her var det vanlig tall tastatur.
Så ville jeg prøve på en laptopp hvor der ikke var Tall Tastatur men der funket det ikke
med alt + 64 bare så det er sagt.
Arne.
Avatar billede mort1 Ekspert
22. februar 2019 - 09:51 #6
Tak Arne, nu ved jeg, at det kræver et tal tastatur - så virker det i hvert fald, jeg har nok prøvet med de andre tal taster
Avatar billede 450025 Ekspert
22. februar 2019 - 12:14 #7
Fint mort1 da er vi i mål begge 2, for meg er det en liten 13 tom Deel på reise og får leva med dette, kanskje som sidwave skriv defekt ok.

Å kjøpe nyt tror jeg ikke lønner seg det dropper jeg blir for dyrt.
Men hei mort1 vi lærte lidt i dag også.
Arne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. februar 2019 - 16:39 #8
#1
Jeg bruger et Microsoft Ergo 4000. På dette trykker jeg Alt Gr + 2. og frem kommer snabel a @
Trykker jeg derimod på Alt + 2 sker der intet.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2019 - 16:42 #9
bærbare har også et taltastatur - se på taster
uio
jkl
m
der burde være tal som nås med numlock eller en Fn tast
Avatar billede 450025 Ekspert
04. marts 2019 - 13:31 #10
Jeg hadde et innlegg 22/2    Hvor har denne Tatt veien @  jeg har egentlig ikke lukket tråden, selv om jeg har fått god hjelp.
# 1 sidwave sa dette defekt      kjøp nytt forstår  men det koster?

#2 KHN jeg Takker og bukker den løsning kunne jeg gå for den er    også markert som løsning kan det gjøre bedre og hva er grunn til det, for svaret er ja.
Jeg ga ikke helt opp, svar senere kommer.

Mort var tvilende der skjer jo absolut ingen ting = Hvorfor?  Kom igjen å sa et Tall tastatur men da virket det. Flink du  er nå hadde jeg ikke dette.

#8 ErikHg Alt + 2 er normalt for Norsk/Dansk også, det du har Ergo 4000 kjenner den ikke helt dette Tastatur er sikkert ok  Men svaret ditt er greit.

#9 claes57 du pleie altid og være så flink, men syntes den var lidt Vrien`. Nå er jeg her igjen med en ny oppdatering:

Computer er en liten Dell Inspiron 3420. den er satt på Norsk Bokmål mitt hovedmål (Tastaturet er Engelsk) Norsk ja å ja jeg bruker disse bokstaver ÆØÅ - æøå naturlig det.      ( men da får jeg ikke denne @@@@

Engelsk språk brukes ikke ofte hos meg, men tar jeg dette språk i bruk har jeg dette (shift og 2 blir det @@@@) men det er s[ man f[r ikke alt i denne Verden selv med Win10, ‘;[ nei da tar vi Norsk tilbake igjen tror ogs[ det gjeller Dansk.
(ÆØÅ æøå ) og dette var den rette løsning, beklager    men dette blir markert som en løsning den går jeg god for. Kan andre dra nytte av dette er det jo flott. Så nå lukker jeg tråden.
Arne.