Avatar billede RCN Praktikant
22. februar 2019 - 18:22 Der er 5 kommentarer

BIOS driller

PC´en det drejer sig om er Dell Latitude. WIN 7 drillede, så HDD blev flået ud, og formateret. Har forsøgt at lægge ny version af WIN7 på HDD - install fra min stationære PC. BIOS fanger ikke den nye WIN7. Der ud over får jeg nu ikke lov til noget i BIOS på Dell´en. Hos Dell.com har jeg søgt og søgt efter kode ud fra service no. men uden held. Er der én i dette forum, der har en ide til at åbne min PC. Har været inde på YouTube. Alt er prøvet, men Dell´en er fortsat ikke "til at snakke med". MVH RCN
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
22. februar 2019 - 18:38 #1
Hvorfor tog du harddisken ud af pc´en?
Du kan ikke installere en windows på harddisk og så forvente at den virker når du flytter den til en anden pc. I mange tilfælde er licensen også knyttet til pc´en så harddisken skal være på pc´en når du installerer.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2019 - 18:44 #2
Har du ikke dvd drev i din Dell Latitude siden du installerede fra din stationær pc?
Synes det er en mærkelig fremgangsmåde du har foretaget??
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2019 - 18:47 #3
Er der noget kode på BIOS der gør at du ikke kan rette ting til?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2019 - 18:51 #4
Hvis BIOS er låst, kan denne side her måske hjælpe
https://bios-pw.org/
Man indtaster kode tre gange og får herved en fejlkode. Denne fejl kode indtastes i generatoren og man får en ny kode man kan prøve ved en ny boot. Det gøres til at BIOS åbnes.
Avatar billede INK Ekspert
22. februar 2019 - 23:56 #5
Hvis du har en gyldig Windows 7 licens kan du installere Windows 10 på maskinen.
Lav en usb via følgende link og boot på denne. Så installerer du Windows 10.
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10