Avatar billede hubertus Seniormester
28. februar 2019 - 09:48 Der er 6 kommentarer

Hent data på hjemmeside

Jeg har brug for at kunne logge på en hjemmeside, indsætte nogle værdier og derved genere nogle data, som derefter skal indsættes i excel. Kan det gøres via vba  - eller er der andre muligheder?  Gode ideer søges.
28. februar 2019 - 09:50 #1
Ja, det kan sandsynligvis løses med VBA - lidt afhængig af, hvordan hjemmesiden er bygget op.
Avatar billede hubertus Seniormester
28. februar 2019 - 10:43 #2
Hej Thor  Det lyder rigtigt godt.
Der skal indsættes data i en formular på den pågældende hjemmeside. På baggrund af disse data genereres et datasæt som jeg skal hente. Har du evt et kode eksempel, som jeg kan se på?
28. februar 2019 - 10:47 #3
Sub HentInfo()
Dim oIE As SHDocVw.InternetExplorer
Dim sPage As String
Dim intStart, intSlut As Long
Dim Info As String
Set oIE = New SHDocVw.InternetExplorer
oIE.Navigate "http://www.dr.dk"
Do Until oIE.ReadyState = READYSTATE_COMPLETE
  DoEvents
Loop

sPage = oIE.Document.body.InnerHtml
intStart = InStr(1, sPage, "Vejret")
intSlut = InStr(intStart, sPage, "læs mere")
Info = Mid(sPage, intStart, intSlut - intStart + 8)
MsgBox Info
End Sub

Henter data fra en hjemmeside.
Skal man indsætte og trykke på knappen skal man bruge lidt javascript.
28. februar 2019 - 10:51 #4
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
03. marts 2019 - 09:53 #5
Komplet vejledning her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Webpage%20Login/

(På dansk :-)
Avatar billede hubertus Seniormester
04. marts 2019 - 11:09 #6
Hej Dan og Thor
Da denne del af VBA/hjemmeside er nyt for mig, så kræver det lidt tid at få det gennemarbejdet. I har begge givet et godt grundlag, som jeg gerne vil sige tak for. Håber jeg kommer i mål på den baggrund, ellers vender jeg tilbage med mere præcise spørgsmål, som i så måske har lyst til at kan hjælpe med.
Tak for jeres Input :-)