Avatar billede ZeBa Ekspert
28. februar 2019 - 22:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til printer

Min Brother HL-L2375DW vil pludselig ikke printe ud og optræder ikke på printerlisten.
Jeg har så downloadet en driver, og når jeg installerer den, går det meget godt indtil hen mod slutningen, hvor den skriver, at jeg skal trykke på printer knappen.
Det HAR jeg gjort, og den lyser grønt. Hvad f..... skal jeg så gøre???*
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2019 - 23:55 #1
slet printeren totalt fra computeren.
og så skal du installere driveren FØR du tilslutter printeren
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. marts 2019 - 00:55 #2
Altså før jeg tænder for strømmen?
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. marts 2019 - 00:55 #3
Men den er jo slettet
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. marts 2019 - 01:12 #4
Virker ikke. På et tidspunkt skriver den, at jeg skal trykke på wifi knappen, og så er jeg jo nødt til at tænde den og å skriver den, at maskinen automatisk vil fortsætte med konfigurationen.
Helvedes lort
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. marts 2019 - 07:11 #5
Wifi printers kan drille nogen gange.
Jeg har erfaret at efter printeren har været logget på wifi og fået IP fra routeren er det en god ide at reservere den IP adresse printeren har i routeren. Derved får printeren aldrig en anden IP adresse. Nu installere man så printeren på computeren.
Jeg skriver udfra egen erfaring. For hvis printeren får ny IP kan computeren ikke finde ud af det og man skal så installere printer på ny, hvilket er mega træls.
Og jeg tror det er det samme problem du døjer med her.
Du kan kontrollere printeren installeret på computeren og finde den IP adresse her. Derefter sammenlign den med den IP adresse printeren har. Den kan findes på printeren i displayet under Wifi status vil jeg tro.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. marts 2019 - 14:57 #6
Hvordan reserverer man?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. marts 2019 - 07:17 #7
Det er på selve routeren man reservere IP adresser. Skal siges at ikke alle routere har denne feature. Hvis din router er af nyere format burde den have funktionen.
Hvis du finder listen på routeren af alle de IP adresser den har givet ud til enheder. Så er det mange gange bare at sætte ip adressen til reserver.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2019 - 22:31 #8
hvordan finder jeg listen?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2019 - 09:39 #9
Når du er logget ind på din router. Prøv find help og se om det ikke kan hjælpe dig med at finde at Reservere ip adresse. Det er forskelligt fra router til router.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. marts 2019 - 12:53 #10
Hvordan logger jeg  ind på min router?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2019 - 13:03 #11
Nogen andre der kan hjælpe lidt også?

Ofte har router IP
eller 192.1.0.1
eller 10.0.0.1

Bruger og pass er ofte admin/admin

Men igen. Det er svært at sige præcis.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. marts 2019 - 18:33 #12
Fatter ikke en brik :(
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. marts 2019 - 22:55 #13
Er kommet i kontakt med Brother og har fået en vejledning. Men tak for hjælpen