Avatar billede torben7913 Juniormester
01. marts 2019 - 18:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scanner virker ikke og hvad kan jeg gøre ved det?

Min Canoscan 5600F er holdt op med at virke. Den er koblet  sammen med en Windows PC  med Windows 10.
Når jeg går til "denne PC" er  der intet ikon for scanneren, jeg har prøvet forskellige  USB indgangene, det har ikke ændret noget.
Jeg har så koblet den sammen med min kones PC, den genkender straks scanneren, men det er ikke meningen, at den skal bruges sammen med hendes PC.
Er der et bud på, hvad jeg så kan gøre mere selv?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2019 - 18:41 #1
afkobl scanner
afinstaller den på din pc, genstart, hent nye drivere, indlæs dem, genstart
tilkobl scanner, og test
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2019 - 20:44 #2
Har du prøvet at kigge her?
https://ibb.co/Rhps4SQ
Avatar billede torben7913 Juniormester
02. marts 2019 - 12:05 #3
Tak for jeres forslag, jeg kom desværre ikke længere ad de veje, i stedet kom jeg i tanke om, at jeg har en gammel xp pc, så jeg koblede scanneren sammen med den gamle, og her gik det fint med scanneren, så nu får den gamle pc et nyt liv.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2019 - 14:39 #4
Hvis den Virker Nu på en ældre Windows Så burde den også virke på din Windows Jeg har samme model og den kører med samme driver der fulgte med dengang jeg købte den til min Windows 7 og nu på Windows 10 Og det er stadig samme Drivere på CD'en
Avatar billede torben7913 Juniormester
02. marts 2019 - 14:54 #5
Tak for din kommentar poko1 - sådan synes jeg også det burde være, jeg husker ikke hvor længe jeg har haft scanneren, måske 10 år, og den har virket upåklageligt sammen med den pc jeg bruger til daglig, og så pludselig går det ikke længere, jeg har afinstalleret og geninstalleret med den cd der fulgte med ved købet, og på min gamle pc, må den også have været installeret, for blot jeg koblede de to sammen var den klar til at scanne.
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2019 - 17:05 #6
Computeren kan være "kvalt" i efterladte USB rester.
Det kan man rydde op i med USBDeview, som du henter herfra
https://www.techadvisor.co.uk/download/portable-applications/usbdeview-279-64-bit-3213747/
Avatar billede torben7913 Juniormester
02. marts 2019 - 21:29 #7
Tak Thov.
Jeg har downloadet programmet som markerer en række  usb porte med grønt, men når jeg så vil videre, får jeg at vide, at jeg ikke har rettigheder til  at styre programmet,
så kommer jeg ikke rigtig videre.
MVH Torben
Avatar billede thov Forsker
02. marts 2019 - 22:48 #8
Den fil med USBDeview du henter, er .ZIP komprimeret, og den udpakker du ved at højreklikke på filen og vælge.
Programmets .EXE-fil højreklikker du på, og vælger "Kør som administrator"..
Det er forhåbentlig bedre ?