Avatar billede MJ97 Praktikant
04. marts 2019 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvis funktion

Hejsa,

Jeg sidder med et ark, hvor jeg skal udfylde forskellige informationer i en række.

i celle A3 skal jeg fx vælge om der er tale om en mand eller kvinde.
I celle B3 skal jeg fx vælge hvilken hårfarve personen har.
osv osv.

Derefter skal jeg i Celle G3 i det her tilfælde give personen et nummer. Dette skal være fortløbende hvor det første tal skal være 20000

Nummeret skal kun udfyldes, hvis der er svaret på, hvorvidt det er en mand eller kvinde. Ergo skal der altså være en værdi i celle Ax for at der bliver genereret et nummer i celle gx

Derfor skal celle G4 selvfølgelig hedde 20001 osv. osv. osv.

Mon ikke der er en venlig sjæl, som kan svare mig på, hvilken formel jeg skal bruge?
Avatar billede Nikolaj Forsker
04. marts 2019 - 11:42 #1
Sæt den i G3 og træk formelen ned af.
=HVIS(A3<>0;RÆKKE()+19997;"")
Avatar billede sdh Mester
04. marts 2019 - 11:57 #2
=HVIS(ELLER(A3="Mand";A3="Kvinde");TÆL.HVIS($A$3:A3;"Mand")+TÆL.HVIS($A$3:A3;"Kvinde")+19999;"")