Avatar billede Nico her Praktikant
05. marts 2019 - 19:38 Der er 16 kommentarer

Formatering af Dell

Jeg har forsøgt at formatere min Dell (den fejlede intet!), men den har desværre nu sat sig fast det samme sted.
Den vil have at jeg vælger mit sprog, land, klokkeslæt osv. derefter trykker jeg ‘næste’ og så bruger den 5-10 minutter hvor den loader med teksten “lige et øjeblik”. Derefter går den tilbage til valg af sprog, land, klikkeslæt osv. Den bliver faktisk bare ved med at køre i det samme, og kan ikke rigtig komme ind på noget

Har i nogle løsninger?
Avatar billede Nico her Praktikant
05. marts 2019 - 19:48 #1
Desuden har bærbaren pludseligt oprettet sin egen brugerkonto “Administrator”, hvor jeg ikke kan komme ind, da der er kode på, så det hjælper ikke rigtigt at trykke f12 ved opstart
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2019 - 20:04 #2
Hvilken Windows version er der tale om - 7, 8/8.1 eller 10?
Selv om der er adm.-kode skulle det kunne lade sig gøre at komme ind.
Har du en installations DVD så prøv den. Det kan godt være du skal ind i bios ved opstarten. Dette gøre ofte ved at klikke gentagne gange på DEL eller F9. Der kan dog også være tale om andre taster der anvendes i den situation.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 20:06 #3
Er det Windows 10 der er på den?
Nedlagde du de gamle partitioner når du skulle installere om?
Er det den nyeste version af Windows 10 du installerer?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Nico her Praktikant
05. marts 2019 - 20:11 #4
Glemte selvfølgelig at skrive, at det er Windows 10. Der er ikke CD/DVD-drev i bærbaren.  Og det skulle meget gerne være den nyeste version af Windows 10 ja

Jeg har ingen forstand på det, så ved ikke om jeg har nedlagt de gamle partitioner. Har bare trykket på “nulstil computer” hvorefter den spurgte om jeg vil slette alt eller gemme filer osv. Valgte at slette alt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 20:15 #5
Er den købt med Windows 10?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 20:23 #6
Som skrevet i #3 ville jeg hente installationsmediet og starte op fra dette
og prøve at lave en start reparation.
og så plejer det at være en fordel at sætte BIOS Default.
https://ibb.co/bWCfyWQ
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 20:27 #7
#6 Han valgte at skulle slette alt.
Ville en clean install ikke være bedre, med et nyt medie hvor man ved det er den nyeste version? :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 20:31 #8
kan jo prøve de forskellige muligheder.
Og så er det også godt at have mediet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 20:33 #9
#7 Ja det er det :-)
Avatar billede Nico her Praktikant
05. marts 2019 - 20:43 #10
#5 mener den var med Windows 8.. så kom der pludseligt en opdatering til Windows 10. Nu kører den med Windows 10

Er det muligt at genoprette Windows via usb når man ikke kan komme ind på skrivebord osv? Eller er det alt for besværligt at skulle hente ned osv
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 20:53 #11
Du kan prøve at køre en reparation. Men det kræver stadig et medie og det hentes på nogle minutter.
https://ibb.co/3kdH2dd
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 23:04 #12
Når man vælger "nulstil computer" vil den vel gå tilbage til Windows 8 som den var født med?
Så er det vel et medie med Win 8 man skal reparere med, hvis det skal prøves?
Mener stadig at løsningen må være en nyinstallation med Windows 10, og nedlægge alle partitioner på disken (genoprettelses partition lige så)
Windows 10 må være der man ønsker at lande
Ser ikke ud til at genoprettelses partitionen virker rigtigt siden den stopper under forløbet.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 23:23 #13
Nej når du nulstiller en Computer med Windows 10 laver den en ny Windows 10
Det er også den kode der er lagt ind på Bundkortet så du ikke behøver at indtaste den mere!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 23:26 #14
#13 Hvad nulstiller den fra? Hvis der ikke er en Windows.old, hvor henter den så installationsfiler fra?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 23:34 #15
derfor tager det lang tid inden den lukker ned den downloader og forbereder ny Windows det  er også derfor det går galt en gang imellem når den mister forbindelsen til nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 23:37 #16
#15 Ok. Grunden til jeg spurgte er at jeg ikke selv har erfaring med denne funktion.
Bruger selv løsningen med image som jeg har gjort i mange år efterhånden.
Håber spørger får hul igennem til en ny Windows 10 :-)