Avatar billede Nicoline Praktikant
06. marts 2019 - 09:18 Der er 14 kommentarer

Jeg kan ikke se min ekstern harddisk under denne computer

Hej,
Jeg kan ikke længere se min ekstern harddisk under denne computer, håber I kan hjælpe mig?
Det er en harddisk fra Intenso, der kommer lys og man kan høre den kører når den bliver sat i computeren. Min computer er en bærbar hp computer og jeg bruger windows 10.
Har I brug for yderligere information?

venlig hilsen
Nicoline
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2019 - 09:34 #1
mens disken er tilsluttet:
højreklik på windows start, og find Diskhåndtering
se i oversigten over enheder, om den har et drev-bogstav - ellers kan du tildele den et der.

Den kan muligvis været gået i udu hvis du ikke bruger 'sikker fjernelse' når du frakobler den - dvs enten først tage stikket ud efter din pc er lukket helt ned, eller ved klik på det lille usb-stik-ikon i systembakken
Avatar billede Nicoline Praktikant
06. marts 2019 - 09:44 #2
Hej igen,
Under diskenhed står der to ting - den ene hedder BDEDrive og den anden OSDisk (C:), er det en af dem?

Jeg har ikke brugt ´sikker fjernelse´når jeg frakobler den - hvad gør jeg så hvis den er gået i stykker af det?

vh Nicoline
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2019 - 10:36 #3
BDEdrive er til reparation/nødstart hvis den almindelige boot ikke virker, OSdisk er din almindelige boot-disk.
Prøv, om den vil noget på en anden pc - hvis den ikke vil der, så skal du finde en pro/butik/værksted, der kan se på disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2019 - 10:39 #4
Som sådan går disken normalt ikke i stykker af den. Bliver der arbejdet mellem pc og disk når du trækker den ud kan den eksterne miste den filtabel der holder øje med hvilke filer der er på disken og derved forsvinder den i oversigten.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2019 - 12:32 #5
Tryk på Windowstasten +X Vælg Enhedshåndtering. Kan du se den i Enhedshåndteringen ved gentagne søg efter Hardwareændringer eller i vis skjulte?
Hvis ja så kan den mok ses i Diskhåndteringen  som Disk0
lgåshttps://ibb.co/WF18SR7
Avatar billede poko1 Ekspert
06. marts 2019 - 12:34 #6
De løb sammel
https://ibb.co/WF18SR7
Avatar billede Nicoline Praktikant
07. marts 2019 - 08:18 #7
Hej igen,
Når jeg ind på enhedshåndtering og vil søger efter ny hardwareændringer kommer der ikke noget nyt frem, det eneste der står derunder er SanDisk?

vh Nicoline
Avatar billede poko1 Ekspert
07. marts 2019 - 08:52 #8
Hej Du skriver der kommer lys og at du kan høre at den kører.
Er det en 2½" Harddisk eller en 3½" med strømforsyning?
Og har du prøvet andre USB Porte?
Kig i Enhedshåndteringen under USB om der er mangler!
https://ibb.co/GHTvVQZ
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2019 - 20:08 #9
Er der en anledning til, at den ikke foreviser længere?
- Er eksterne hdd brugt til smart-tv?
Ja? Så, er den ikke længere tilgængelig til at finde den på Stifinder oversigt, undtagen at formattere den helt om. Det vil sige, man mister al indhold, det gjorde man også hvis der var indhold før, men satte det til smart-tv, og accepterede.
Men er det derimod, at man har brugt den udelukkende til smart-tv, vil det kun virker fra smart-tv.
Men vil man benytte eksterne hdd til Windows brug, kan du formattere den om. Det betyder, at man mister alt.

Det kan trods alt være, at man har hivet eksterne hdd ud af PC, uden sikker fjernelse ved at skubbe eksterne hdd ud af usb-port, at den ikke længere virker, så den er blevet korrupt. Dette kan ikke repareres, blot kan formatteres over, og det betyder, at man har mistet indhold på den allerede.

Virker det på et andet enhed?
- Så kan det reddes, og der skal undersøges yderligere hvorfor det ikke virker på din enhed (Din PC mv., kommer an på mange ting, OS for Operativ System, Windows/Mac mv. listen fortsætter med teknisk detaljer).
Avatar billede Nicoline Praktikant
30. maj 2019 - 11:18 #10
Den skal ikke åbnes på en anden PC og den er aldrig brugt i et smart tv.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2019 - 12:48 #11
Citat´
Jeg kan ikke længere se min ekstern harddisk under denne computer
Citat´2
Den skal ikke åbnes på en anden PC
Hvilket Smart Tv skal den bruges til?
Avatar billede Nicoline Praktikant
01. juni 2019 - 17:26 #12
Den kan ikke åbnes på en anden PC og den er aldrig brugt i et smart tv.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 18:03 #13
gå ud fra, at den er død - hvis du ikke har hammer-vigtige data på, så få den byttet på garantien.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. juni 2019 - 18:22 #14
ingen oplysninger?
stopper