Avatar billede kyustr Novice
06. marts 2019 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Selvbyg eller køb fra butik

Er det billigere at købe en klar pc, eller bygge sin egen?
Det skal være en pc med cirka følgende specs
1060 6gb
i5 - 7. generation eller i7 7. generation
12-16 gb ram
mindst 500gb harddisk
fint motherboard
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2019 - 12:16 #1
Altid billigere at bygge selv, naturligvis. Firmaerne skal have nogle penge for at sætte tingene sammen - og så bruger de også ofte komponenter der er dyrere end nødvendigt, f.eks. "gamer-RAM", som ikke gør en bønne forskel.

Det sagt, så foretrækker jeg selv at købe færdigsamlet, simpelthen fordi det er nemmere og der er reklamationsret på hele produktet, ikke kun de enkelte komponenter, så hvis noget ikke virker smider man bare det hele tilbage, i stedet for at skulle fejlfinde præcis hvad der er galt.

Det er op til ens smag og budget hvad man gider og vil betale for.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. marts 2019 - 13:45 #2
Jeg støtter Slater helt klart, men prøv og tenke nytt da vel jeg måtte det grunn plass.
Mini Pc på Nettkjøp.
8nde Fanless Mini PC Intel Core i7 8550U

512 SSD  DDR4  32  Ram  4500 Dansk + Skjerm tillegg så klart.

Jeg bruker en sådan den fungere utmerket, har brukt den i 2 år nå, kanskje ikke vanlig liger man en svær kasse og har plass nok så ok. Forresten har jeg 3 andre på samvitigheten ingen har klaga enda Mini PC alle. å Win10 Pro ink.
Men så var det dette bygge selv da, har man erfaring å tid så ok.
Å det er som Slater skriv smag å behag samt økonomi.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. marts 2019 - 11:45 #3
kyustr.  Har fått god hjelp her, for oss som har stilt opp kunne det være artig og vite hva ble valget dit, bygge selv tror jeg var et dårligere valg, uten god erfaring kanskje lidt dyrt også.
Jeg satte opp en Minidata i dag, 258 GB SSD 8 GB Ram  overførte alt fra gamle Laptop hadde oppbakk på alt og nå rusler dem som en Drøm med Win10 PRO det var I7 Generasjon.
Nå er utvalget lite her til lands men på Nett var dette enkelt å rimelig også men Slater vil jeg si et godt svar, å du kom igjen vi venter hva ble det?