Avatar billede barth Professor
07. marts 2019 - 17:34 Der er 10 kommentarer

Acer oplader ikke

Jeg har en Acer Aspire V5-573G, og det underlige er, at der står hele tiden at der er 7% strøm og den oplader ikke selv om ledning til strøm er i.
Computeren fungere fint, så det får altså strøm.
Hvis jeg tager ledningen ud, og sætter den i igen, siger den et kort øjeblik at den oplader, men så går den igen over til oplader ikke.
Jeg er temmelig sikker på, at batteriet ikke er helt flat, så er den en der måske kan give mig et råd til hvad jeg kan gøre?
Jeg kører Windows 10.
Avatar billede barth Professor
07. marts 2019 - 17:35 #1
For at være præcis: Der står " tilsluttet, oplader ikke.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2019 - 17:50 #2
sandsynligvis dur batteriet ikke mere
Avatar billede barth Professor
07. marts 2019 - 18:18 #3
Måske har du ret. Men jeg tror det ikke. Problemet er opstået meget pludselig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2019 - 18:19 #4
Skal du have et nyt batteri så klik på linkene:

https://www.datamarked.dk/

https://www.batteribyen.dk/baerbar-batterier

Sandsynligvis har de et der passer til netop din maskine.
Avatar billede barth Professor
07. marts 2019 - 18:30 #5
Tak. Men som sagt tror jeg ikke det er det der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2019 - 19:41 #6
Bærbar med produktionsår tilbage til 2017 med batteri Lithium-Polymer.
- Jeg vil tage Sidwaves foreslag :-D
Hvorfor?
Ja, lithium-ion vs lithium-polymer. Hvad ved vi om disse batteri produktioner som har været let tilgængelige i årtier?

Lithium-ion:
Fordelene ved en lithium-ion er typisk deres højeffektdensitet, manglen på hvad der kaldes hukommelseseffekten (når batterier bliver sværere at oplade over tid) og deres betydeligt lavere omkostninger end lithium-polymer. Med andre ord; "Lithium-ion-batterier er utroligt effektive. De har uhyre mængder energi i en lille pakke". Men som nogen måske har set med den nylige saga om et bestemt mobiltelefonmærke, der er forbudt mod flyvninger, er lithium-ion-batterier iboende ustabile, lider af aldring og potentielt farlige. Hvis barrieren, der adskiller den positive og negative elektrode, altid brydes, kan den kemiske reaktion forårsage forbrænding (ild). Da Li-ion-batterier er blevet mere populære i forbrugerelektronik, har virksomhederne forsøgt at sænke omkostningerne ved at skære hjørner. Mens batterier af høj kvalitet er helt sikre, skal du altid være forsigtig, når du køber mærker uden mærke.

Lithium-polymer:
Lithium-polymer batterier er derimod generelt robuste og fleksible, især når det kommer til størrelse og form af deres byggeri. De er også lette, har en ekstrem lav profil og har en lavere chance for at lide af lækage elektrolyt. Men lithium-polymer batterier er heller ikke perfekte: de er betydeligt dyrere at fremstille, og de har ikke den samme energitæthed (mængde strøm, der kan opbevares) eller levetid som en lithium-ion.

Konklusion: Ja, dit valg med bærbar model kommer med ikke levedygtig moderne Lithium batteri, så, anbefaling om at skifte batteri, er aktuelt, desværre, for dit omstændighed.
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2019 - 20:04 #8
Tjek nok lige opladeren - Stort set alle  bærbare kører på 19 volt og de fleste med samme stik - at Ampere / Watt ikke er det samme betyder ikke noget.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2019 - 20:38 #9
det er ligegyldigt problemet er opstået pludseligt. batterier står af fra det ene øjeblik til det andet.
Avatar billede barth Professor
07. marts 2019 - 21:44 #10
Tusind tak for de mange gode kommentarer. Jeg må jo nok få tjekket batteriet.