Avatar billede Butterfly Ekspert
12. marts 2019 - 13:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Filter med flere udsagn

Hej
Jeg har en lang række udsagn i en kolonne, nu vil jeg gerne have alle vist undtaget 4, men med filter kan jeg kun vælge 2 forskellige fra. Hvad skal jeg skrive for at vælge flere fra?
Hvis jeg prøver med denne
ActiveSheet.Range("$A$1:$X$8494").AutoFilter Field:=6, Criteria1:=Array("<>Undervisning", "<>IDV", "<>Udvikling", "<>Andet")
så fravælger den kun "Andet"
12. marts 2019 - 13:42 #1
Ja, det kan man desværre ikke lige.
Hvad med at lave en ekstra kolonne der tjekker for værdierne i din kolonne 6 og sætte filteret på den?
12. marts 2019 - 13:43 #2
Der er mange avancerede løsningsforslag derude, men ovenstående virker overkommelig...

https://stackoverflow.com/questions/28575754/filter-out-multiple-criteria-using-excel-vba
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. marts 2019 - 13:50 #3
Jeg ved ikke om det absolut skal være VBA, men ellers kan du da bare bruge en simpel logisk test i en Excel tabel med overskriften Tekst.

Indsæt i kolonne B

=([@Tekst]<>"Undervisning")*([@Tekst]<>"IDV")*([@Tekst]<>"Udvikling")*([@Tekst]<>"Andet")

og filtrer på 1.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. marts 2019 - 01:04 #4
Det er nu meget let :-)
En hurtigt lille bruger-defineret funktion kan klare det.

Du kan finde en her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/FilterExclude/

...med dansk forklaring og det hele :-)
Avatar billede Butterfly Ekspert
13. marts 2019 - 08:22 #5
Tak Dan Elgaard, det link gemmer jeg