Avatar billede Kimx Praktikant
17. marts 2019 - 17:06 Der er 17 kommentarer

Fjernskrivebord

Hej , håber en kan hjælpe
Har leget med Win 10 fjernskrivebord i eget netværk
Har sat adgangskode på min "egen" maskine (som jeg ellers ikke har)
Har sat kryds i tillade fjerncomputer på den den computer jeg vil have adgang til , har i desperation (for at få det til at virke) sat tilladelse til "alle"
Jeg opretter så forbindelse til fjerncomputeren , kommer også til login skærmen ..og der går det så galt ..den skriver konstant at brugernavnet eller adgangskoden er forkert..hvis det ikke er den kode jeg bruger til min "egen" computer , så er jeg på herrens mark ..hvilken kode vil den så have ?. Har også prøvet at sætte adgangskode på den computer som jeg vil have adgang til og brugt den , men niks !
Bruger i øjeblikket et eksternt program for at kunne fjernstyre den anden computer , men når Windows har det indbygget !!
17. marts 2019 - 18:29 #1
hej er din bruger medlem af fjerngruppen Bruger af Fjernskrivebord,?
Avatar billede Kimx Praktikant
17. marts 2019 - 18:40 #2
Pas ..forstår ikke dit spørgsmål :-(
det eneste jeg kan se er hvilken "arbejdsgruppe" computeren er medlem af
Avatar billede Kimx Praktikant
17. marts 2019 - 18:42 #3
Har forsøgt at finde en løsningen på Google for dummies , men det har ikke været muligt
17. marts 2019 - 19:17 #4
på din RDP server skal du åben Windows Administration og derefter Computeradministration
klik på Lokale brugere og grupper og derefter grupper kik på Brugere af Fjernskrivebord og tilføj din brugere
Avatar billede Kimx Praktikant
17. marts 2019 - 20:29 #5
Jeg takker for din hjælp , men jeg skal simpelthen have en manual punkt for punkt for dummies ..! ..men tak !
17. marts 2019 - 20:39 #6
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2019 - 09:34 #7
Du kører næppe i domæne, og derfor er det en lokal brugerkonto på den maskine du vil overtage, du skal bruge brugernavn og password til.

Men det kan ske at MSTSC angiver din primære PC som domæne, da det er den du laver forbindelsen fra - og MSTSC derfor antager det er samme domæne på fjernmaskinen.

Når du får login boksen skal du derfor indtaste brugernavnet: maskinnavn\brugernavn

eks:

FjernPC1\Kimx

Og så bruge det password der hører til fjernmaskinen.

Er det ubelejligt med selve navnet på PC´en, kan du også bruge dens IP adresse:

192.168.1.12\Kimx
Avatar billede Mikael Ekspert
18. marts 2019 - 11:17 #8
Hvorfor ikke bare Teamviewer 14 på begge maskiner.. Som gratis version.. ??

Nemmere bliver det næppe for selv "dummies"
PS!! Du brugte selv udtrykket ;)
Avatar billede Kimx Praktikant
18. marts 2019 - 18:10 #9
Jeg takker alle for deres forslag , men tror bare jeg lægger det i graven og Mikael , tja det var en mulighed , problemet er at det har jeg brugt og pludselig fik jeg en meddelelse om at jeg brugte det erhvervsmæssigt og jeg kunne ikke overbevise dem om , at dette ikke var tilfældet !..men endnu engang tak til alle !
18. marts 2019 - 18:58 #10
Avatar billede Kimx Praktikant
18. marts 2019 - 19:40 #11
Hej Overgaard1654
Tak for filmen , selvom jeg har besluttet at lægge den i graven , vil jeg lige sluttet med en kommentar. Jeg kan sagtens komme til login skærmen på remote computeren , men derefter skrive den forkert brugernavn eller adgangskode , men Overgaard, brug ikke mere krudt på det..jeg takker alle for deres forslag !
18. marts 2019 - 20:23 #12
på din RDP server gå ind i Kontrolpanel\System og sikkerhed\System
Indstillinger for fjernforbindelse

set sæt flueben i tillæg fjenforbelese til denne computer
og derefter flueben i tillad kun forbindelse fra computeren som køre Fjernskrivebord med godkendelse på netværksniveau (anbefales)
klik på vælg brugere tilføj din bruger
og anvend og ok -gå på din pc hvor RDP serveren skal køre gå i start denne pc netværk se om du kan se din RDP server der hvis ikke så prøv Forbindelse til Fjernskrivebord og prøv og skriv ip på din RDP server og vis det ikke dur så prøv pc navn:)
18. marts 2019 - 20:26 #13
hov kom til at løse det her Har sat adgangskode på min "egen" maskine (som jeg ellers ikke har)

du skal ha
18. marts 2019 - 20:26 #14
adgangskode på din fjencomputer
og kode og bruger på ikke være det sammen som din pc her
25. april 2019 - 23:02 #15
fik du det til at do
Avatar billede Kimx Praktikant
29. april 2019 - 18:03 #16
Hej Overgaard

Ja, jeg fik det til at virke , dog synes jeg at det er irriterende at skulle have kode på den maskine jeg skal fjernstyre og at der kun kan gives 30 dage af gangen
29. april 2019 - 18:28 #17
ja der skal en kode til

hvad mener du med 30 dage af gangen