Avatar billede casablanca Seniormester
17. marts 2019 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dvd rip

Hej. Jeg vil køre alle mine dvd over til min NAS, så jeg ikke længere skal have dem stående fysisk og fylde op på reolen. Jeg har downloadet handbrake, MEN... når jeg sætter en bluray (kopibeskyttet) i min dvd-læser, skriver den:
handbrake no valid source or titles found
Jeg har installeret libdvdcss, men det hjælper ikke en brik. Er der en/nogen her, som kunne hjælpe mig videre i mit projekt. Det vil jeg blive meget glad for.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2019 - 23:36 #1
Blindwrite kan kopiere kopibeskyttet dvd, så kan du efterfølgende køre dvd virtuels
https://www.vso-software.fr/products/Blindwrite/blindwrite.php

virtuel driver
https://www.poweriso.com
Avatar billede eurositi Ekspert
18. marts 2019 - 08:06 #2
Jeg hæfter mig ved, at du skriver:
"... når jeg sætter en bluray (kopibeskyttet) i min dvd-læser, skriver den:
handbrake no valid source or titles found."

- Er du overhovedet sikker på, at dit drev kan læse Blu-rays?
Avatar billede casablanca Seniormester
18. marts 2019 - 11:40 #3
Euro: Ja, det glemte jeg self at nævne, og ja, det er en blu-ray aflæser.
Jeg kan uden problemer rippe med makemkv, så den virker.
Forresten, er makemkv's kvalitet på det færdige resultat ligeså godt, som på andre ripper-programmer?
Avatar billede casablanca Seniormester
18. marts 2019 - 11:41 #4
Sidwave, tak, men det program du linker til, kopierer/ripper ikke-kodede film. Og så er jeg tilmed også ude i et købe-program. handbrake er jo gratis.
Avatar billede eurositi Ekspert
18. marts 2019 - 11:54 #5
Ja. MakeMKV tager en 1:1 kopi af videoen/videoerne på disken og lagrer dem hver især i en Matroska-fil. Den kan du bare indlæse i Handbrake eller Xmedia Recode (http://www.xmedia-recode.de/download/XMediaRecode3452_x64_setup.exe) bagefter, hvis du vil mindske filstørrelsen eller lignende.

Sidstnævnte understøtter GPU-accelererede codecs, hvilket giver et glimrende resultat (især Intel QuickSync), hvis din PC har et relativt nyt grafikkort fra 2015 eller senere.

I så fald tyder det på, at problemet alene skyldes filen libdvdcss. Jeg har ikke selv erfaring med den. Du kan lede efter en (nyere) version til dekryptering af Blu-rays, men ellers vil jeg da anbefale, at du bare bruger MakeMKV.
Avatar billede casablanca Seniormester
18. marts 2019 - 21:11 #6
Tak for svaret Euro. Det vil jeg betragte som en tilfredsstillende løsning på mit problem.