Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2019 - 07:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

OneDrive

Hej alle.
Vedr. OneDrive

hvor vigtig er OneDrive egentlig når man bare er en helt alm "hjemmebruger" , kan jeg ikke bare fjerne app´n fra min pc ?

vh Sveske300
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2019 - 08:22 #1
jeg har selv flyttet mapperne dokumenter og billeder til onedrive - så har jeg en kopi der, hvis pc går i udu eller stjæles. Herudover kan jeg se samme billeder og dokumenter på tlf og tablet, så jeg har altid mine data med mig.
Selvfølgelig - hvis du husker backup og har styr på dine dokumenter, så har du ikke brug for den.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2019 - 08:25 #2
Sveske300  Jo helt klart du kan fjerne den, du  bruke Dropbox den fungere fint Gratis også 2 GB, fordi det er smart å ha ting i skyen men du treng kanskje ikke det?

Et ryddig og greit consept enkelt å bruke.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. marts 2019 - 09:29 #3
Helt enig med claes57 skulle nu  Sveske300 bli bitt av basillen å lagre i skyen, kankje han kommer på andre tanker senere da er ikke OneDreve så dumt og ha i tillegg.

Nå er det nok stille rundt han nå men skulle han stile mot Tittel Forsker da slipper han nok ikke under dette tro jeg..
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2019 - 10:34 #4
hej Arne Mathiesen

jeg vil bevare OneDrive pga de oplysninger jeg har modtaget fra dig og andre her på siden.... mit problem med OneDrive var dette, at jeg troede at programmet var medvirkende til at "sløve" hastigheden på min pc, men det er vist ikke tilfældet

tak for dine kommentarer
Avatar billede 450025 Ekspert
20. marts 2019 - 11:52 #5
Takk for din tilbake melding men vær klar over  når jeg svare er det ofte mine egne erfaringer, men vær klar over at også andre har sine tanker om saker og ting som kan være sikker så ok. Husk Der mange veie til Rom.

Dropbox har jeg selv bare 2 GB det holder det Gratis også, ryddig som jeg er har jeg mapper – dokumenter + andre viktige ting dem er med hvor jeg er altid lett tilgjengelig hjemme og på reise..

OneDreiv er lidt større også der har ting som kanskje høre til Computer det er så kjekt å ha orden på dette også. Se claes57 han har et helt rom han.

Neste Google Foto alt samlet på et sted fungere fint for meg da snakker vi om skyen, knekker computeren i morgen ja stopper opp er jeg ikke bekymra for det, og ordet (Sløve - hastighet) er nok som du har oppfattet. Det senker ikke din data.

Jeg hadde før SSD128  GB + 8GB Ram mer en nok det, alt for lite seir andre ok.

Ny computer nå SSD 256 - 16 Ram merker ikke stor forskjell, bruker både Laptop å Stasjonær men har forlatt den svære kasse nå, har ikke plass bruker Mini computer.

Nok ikke så utbredt med Mini computer hos folk flest, har satt opp flere rundt omkring ingen klager enda, og etter som Win10 er blitt bedre så blir jeg snart arbeidsledig.

Nå gjør ikke det noe for meg men lær deg og stikk innom her på Computerword der er så mange flinke her å det hagler med gode råd fra alle her. Å det virker som du også er fornøyd.
Avatar billede slerberg Juniormester
20. marts 2019 - 14:44 #6
Hvorfor ikke bruke OneDrive?
Her får du 5 GB ekstra lagringsplass.
Lag en mappe i OneDrive, og la PC'en synkronisere den. Alle viktige dokumenter kan du deretter trekke over i den mappa, så er de sikret i skyen. Du kan også synkronisere bildemapper, men det kan jo lett bli noen GB.