Avatar billede Anna9424 Praktikant
20. marts 2019 - 14:21 Der er 2 kommentarer

Akut vand i mac

Jeg har spildt vand i min mac book air 13

Hvad kan jeg gøre?

Den var til strøm i mens og gik næsten ud med det samme.
Den vil ikke tænde.
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2019 - 14:51 #1
Du skal straks have den til reparation. Maskinen skal udtørres og kontrolleres. Indtil da, så sæt den på højkant på et lunt sted, så vandet kan løbe ud/tørre væk.
Elektronik og væsker er en utrolig dårlig kombination 😱😱

Har du evt. en forsikring? Reparation bliver sandsynligvis meget dyr.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
20. marts 2019 - 15:48 #2
Hej Anna9424.

Elektronik og vand er dårlig kombination, men sodavand er værre. Så du er måske heldigere stillet.

Desværre kan man ikke fjerne batteriet på din Macbook. Det havde været optimalt.
Som situationen er nu vil batteriet blive ved med at sende strøm til de kortsluttede dele, da vand leder strøm ganske godt. Hvilket er skidt. Derfor skal det vand bare væk. Inks metode med at sætte maskinen på højkant er god. Men det bliver nok svært at finde et sted, hvor den kan stå lunt på højkant. Lunt er ikke i ovnen eller på en radiator. Det er for varmt. Desuden tager det lang tid at få fugten væk, da Macbooken er temmmelig forseglet, så fugten ikke kan komme væk.

Håber du får liv i dyret igen.