Avatar billede Morten Praktikant
20. marts 2019 - 22:41 Der er 8 kommentarer

SEO

Hejsa,

Jeg ved ikke om dette er det rette forum at spørge i men er der nogen der kan give et kvallificeret bud på om det SEO som vores samarbejdspartner laver er som det skal være? Jeg synes nemlig ikke rigtig der sker noget.
Jeg har siden www.lillelykke.dk

På forhånd tak.

De bedste hilsner Morten
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2019 - 04:37 #1
skriver man bare "børnetøj" ligger du på side 1, så det må siges at være godt
du skulle også gerne dukke op på indhold skrevet på diverse sider i din hjemmeside, det har jeg ikke checket.

dem der ligger foran dig er betalte annoncer, så dit SEO ser vel fint nok ud
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
21. marts 2019 - 14:50 #2
Kunne du give et "praj" om, hvilke søgeord du har aftalt de skal arbejde med??

Umiddelbart vil jeg ikke sige at dine sider er SEO optimeret! Men det afhænger jo af, hvilken aftale du har lavet.

Et "overfladisk" kig fortæller:
Din siders får en vurdering på hastighed, der hedder 20 ud af 100, hvilket igen ligger i dårlig kodning og et forkert valg af hosting. Dine sider hostes på en Nginx server, hvilket kan være udmærket, hvis man ved hvordan, følgende udbedres, hvilket de ikke har udført:

Aktivér komprimering for ressourcer for at reducere deres overførselstørrelse med 2.4 MB (75% reduktion).

Komprimer JavaScript for ressourcer for at reducere størrelsen med 285.9 KB (16% reduktion).

Optimer billeder for at reducere deres størrelse med 207.1 KB (27% reduktion).

1.2 MB JavaScript parses under den indledende sideindlæsning. Udskyd parsing af JavaScript for at reducere blokering af sidegengivelsen. (dette kan ikke altid lade sig gøre, så der er de undskyldt)

Ved et kig på http://www.siteliner.com/www.lillelykke.dk?siteliner=site-overview&siteliner-sort=url&siteliner-from=1&siteliner-message= skal du især kigge i kolonnen Pagepower, den fortæller om den interne sammen linkning er optimal, hvilket den ikke er! Selv de sider der er linket fra din topmenu har en "meget begrænset" pagepower. Du kan læse lidt mere om pagepower her https://a3-seo.dk/pagepower/, et ofte overset SEO element.

Men der er en masse andre elementer der skal falde i hak https://a3-seo.dk/hvad-er-seo/ og vigtigheden afhænger selvfølgeligt af emnet og konkurrencen på det der giver dig størst mulig "relevant" trafik, (besøgende der ikke køber) er lidt spildte kræfter og penge ;-)

Men er det kun linkbuilding du har betalt for, så har de udført det helt godt https://www.openlinkprofiler.org/links/lillelykke.dk

Men at lave links til sider der ikke er onsite optimeret først - DET er "F....." også spild af tid og penge.

Har du brug for hjælp??

LOL
20. juni 2019 - 18:52 #3
Det er svært at vurdere om arbejdet er godt nok uden at kende aftalen.

//Steffen
Webudvikler, fotograf & web konsulent
http://www.steffenchristensen.dk
Avatar billede Michael Lauritzen Juniormester
13. oktober 2019 - 11:12 #4
Meget fin side vil mene du er godt på vej. Hvad er din konvertion %
Avatar billede Michael Lauritzen Juniormester
13. oktober 2019 - 11:13 #5
Det skal dog siges at SEO på din kategorier godt kunne være bedre.
Avatar billede Kreer Praktikant
31. oktober 2019 - 21:47 #6
Hej Morten,

Der er en del ting du kan gøre onpage for at øge din synlighed i søgemaskinerne, hvor specielt hastigheden og dit schema markup godt kunne bruge en overhaling. Derudover bør du øge din linkbuilding indsats, da det er et ret konkurrencepræget marked du er i.

Jeg har skrevet lidt om linkbuilding og om de forskellige metoder her: https://www.kreer.dk/linkbuilding/
Avatar billede Karina Praktikant
11. december 2019 - 21:16 #7
Hejsa :)
Jeg er lige startet med www.ilsoemassage.dk og må da sige du har gjort det helt godt. Har du nogle steder du har læst dig til nogle ting? Vil nemlig også gerne selv igang :o)
Kh. Karina
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
25. december 2019 - 15:35 #8
Egentligt burde der være, en "aldersbegrænsning" på gamle tråde, hvor de slettes når spørger, ikke selv reagerer indenfor 2-3 måneder el.l....