Avatar billede hagbartm Seniormester
21. marts 2019 - 10:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opdateringer

hvordan fjerner jeg mislykkede opdateringer windows7
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2019 - 10:28 #1
I Windows 10 går du i indstillinger, Opdatering og sikkerhed, under Windows update: Vis opdateringsoversigt. Tryk på fjern opdateringer og vælg hvad du ønsker at fjerne.
Avatar billede hagbartm Seniormester
21. marts 2019 - 10:57 #2
Det var windows 7 ikke 10.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. marts 2019 - 11:22 #3
Nei ok #2 ink har rett men tiden er inne til og Takke for seg med Win 7, Win10 er helt ok og du får et langt bedre system, hva venter du på?
Win7 er Historie snart.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2019 - 12:14 #4
Win 7..

Kontrolpanel/ programmer og funktioner. Vælg "Vis installerede opdateringer"

Venstreklik på den opdatering du vil fjerne. Når den er markeret, så højreklik og vælg "fjern"
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2019 - 12:16 #5
#3  Arne du GLEMMER at vi stadig er nogen, som har programmer som IKKE kan installeres/køres på Win 10.. Derfor Win 7 bl.a. ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 15:33 #6
#3 Jeg kan godt forstå din glæde ved Windows 7. Jeg startede med Windows ME (Mistake Edition) i 2001, gik over til XP i 2003, derefter Vista i 2007, der ligesom ME var en fiasko, men da Win 7 kom i efteråret 2009 købte jeg så dette OS i retail version, og har aldrig fortrudt det. Win 8/8.1 skulle aldrig have været udgivet, men jeg har nu på min bærebare HP installeret Win 10 64 bit, og det kører faktisk godt. Jeg har endnu ikke været ude for at nogle af mine gamle programmer ikke kan køre under Windows 10. Det ældste er et program til ud-printning af bl.a. etiketter fra Avery Dennison, der hedder Design Pro 2000 SE og er fra 1999 (20 år) samt efterfølgeren Design Pro 5 der kom i 2005. Det der irriterer mig mest er opbygningen i Win 10, men dette kan klares vha. programmet Classic Shell.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. marts 2019 - 18:51 #7
#6 ErikHg
Jeg er også glad for Windows 7 og dropper den ikke før udløbsdatoen.
Jeg har sat en ekstra harddisk i pc'en og installeret Windows 10. Den opdateres løbende, så overgangen bliver smertefri, når datoen kommer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2019 - 20:38 #8
I forbindelse med det du skriver om, at du har installeret en ekstra HDD, og computeren kører i multi-boot, vil jeg lige nævne, at jeg tidligere havde Winn 7 og Win 8 installeret på min pc (hjemmebygget)på hver deres HDD Win 8 er for længst skrottet. Jeg har nogle programmet der er købt i downloadversion, og i nogle tilfælde har producenten været så "smart" at programmet kun kan installeres på én computer/HDD. Med én computer menes her ikke at det er i samme kabinet, nej det er simpelthen at det er på to operativsystemer (Win 7 og Win 8) I et sådant tilfælde er man nødt til at købe programmet to gange, idet de skal have hver deres aktiveringskode, og det er jo ikke så hensigtsmæssigt set fra et økonomisk synpunkt.. Det er dog langt fra alle programmer dette gælder for.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. marts 2019 - 21:36 #9
#8
Jeg bruger ikke multiboot. Disk med Win 7 var fysisk afbrudt ved installation af Win 10.
Der vælges bootdisk i bios.
Samme program på to diske: Der laves et image af C:partitionen med programmet installeret og aktiveret. Programmet afinstalleres/deaktiveres og kan nu installeres på den anden disk. Den første disk overskrives med det image, hvor programmet er installeret/aktiveret.
De to installationer kan jo alligevel aldrig køre samtidig.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. marts 2019 - 22:59 #10
Takk #5 Mikael du ga lidt ris der nå jeg kjøper den, har jeg vert med siden 98 også jeg har gamle program som kjøre uten noe problem men hva har vi et forhold til? Win7 var et flott program jeg forlot det nesten så jeg gråt å det tok lang tid før Vin10 var et faktum her.

Selv da i starten med Win10 må jeg si det var langt fra ferdig jeg bare sa til meg selv dette er kommet for og bli, Microsoft ville tjene penga og noe måtte dem gjøre ta en tit på det ErikHG skriv virker ikke som han han er uenig, Win10 er og blir fremtiden.

Også jeg har vert en tilhenger av Classic Shell, også den er Historie nå blir ikke oppdater mere. Fjernet nå her savner den ikke, Win 7 lever enda og holdningen til #7 Finn Rasmussen helt enig smart er han også, minner lidt om en ræven  vi vet begge den har ofte 2 utganger. Behold Win7 lidt til men Win10 blir nok e faktum.

Tror ikke jeg har helt feil jeg har kjørt Win10 fra starten nå er dette et flott Program mulig jeg er sta dette ville jeg lære dette skal jeg få til, i dag glem reklame men faktisk det beste opperativ system for meg til nål nå, nok er det ikke helt ferdig  enda, småfeil vil fortsatt komme ja men bagatell  at Fin Rasmussen er lidt smart skal han ha all ære for.
Det er fint at vi har forskjellige meninger, det er vel også derfor vi har så flott Forum her fordi da ser emner fra flere kanter, ha en fin dag alle.