Avatar billede irma_n1 Novice
22. marts 2019 - 15:08 Der er 4 kommentarer

Port fowarding udfordringer

Hej alle

Jeg har købt en Vanderbilt alarm med den tilhørende boks. Den er koblet til netværket via en HomeBox (EWII).
For at logge på alarmen når man ikke er hjemme så skal man via en hjemmeside der så "sender" mig til min alarm boks. Men jeg kan ikke få adgang til den.

Jeg har haft kontakt til support både hos EWII og hos Vanderbilt og de siger at min router forhindrer adgang til alarmboksen. Og at jeg skal åbne op for det.
Teknikkeren siger at ip adressen er 52.157.236.48 på den hjemmeside som jeg skal ramme og når han telnet til den via min computer så er der ingen adgang. Derfor siger han at der skal laves port fowarding og åbnes op i min router. Alarmboksen har fået ip adressen 192.168.1.100 på mit netværk og jeg har i homebox reservert sådan at den altid får den ip

Porten skulle vist være 52000.

Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg har i min homebox sat følgende indstillinger op til portforwarding:

TCP-UDP
Ekstern host: 52.157.236.48
Intern host: 192.168.1.100
Ekstern port: 52000
Intern port: 52000

men det virker bare ikke.

Er der nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at åbne op sådan at homebox router tillader adgang?
22. marts 2019 - 18:20 #1
har din router UPnP ? og det samme med Vanderbilt
Avatar billede irma_n1 Novice
22. marts 2019 - 18:41 #2
Routeren har det, men så vidt jeg kan se har alarm boksen det ikke
22. marts 2019 - 19:30 #3
prøv og slå firewall  fra i homeboxen og se om du kan komme på der
Avatar billede irma_n1 Novice
22. marts 2019 - 20:13 #4
stadig samme :-(