Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. marts 2019 - 14:47 Der er 3 kommentarer

Kabler

Hvis jeg vil sætte min harddisk til min forstærker (musik) er der så nogle fordele ved at bruge et dyrt USB kabel eller er det fint nok med et billigt et af slagsen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. marts 2019 - 14:59 #1
Jeg vil påstå at et almindeligt USB-kabel er udmærket!
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2019 - 15:32 #2
Hvis du tænker på lydkvalitet er der ingen forskel. USB transporterer kun digitale signaler, og digitale signaler er enten-eller. Enten er de 100% korrekte eller også bliver de afvist. Der er ikke noget der hedder signal noise eller lignende forstyrrelser, som kan nedsætte eller forbedre lydkvalitet, som i analoge kabler. Men et meget dårligt kabel kan muligvis skabe pakketab eller lignende, som får lyden til at sætte ud eller hakke. Det har jeg dog aldrig oplevet, så det billigste bras burde være okay. Jeg ville dog nok købe lidt bedre end det værste kineserbras, men sådan noget dyrt, guldbelagt premium-halløj er penge ud af vinduet.