Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 05:16 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Bing overtager Google

Internet Explorer.

Når jeg søger med Internet Explorer skiftes Google hurtigt ud med Bing.
https://i.postimg.cc/VLNKHfSW/001.jpg

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvor l*rtet gemmer sig / hvordan jeg kommer af med den. Har uden held kigget i 'Tilføj/fjern programmer', med HijackThis og prøvet at rydde op med CCleaner.

Hvordan slipper jeg af med den?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 06:06 #1
Prøv at tryk på stjernen øverst til højre og gå i administrer´tilføjelsesprogrammer. Her kan du vælge søgemaskiner, og her er Bing sikkert inde. Deaktiver den.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 06:09 #2
I øvrigt vil jeg anbefale du bruger en anden browser hvis muligt. Der bliver ikke kigget i motor rummet på den mere, og derfor er den usikker at bruge. Brug en der opdateres løbende :-).
Bruger selv Mozilla Firefox som standard browser.
Men der er også Opera, Crome og Edge med Windows 10 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 06:12 #3
Men det kan måske også være noget snavs der får den tilbage igen og igen.
Har du prøvet en tur med Malwarebytes free?
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2019 - 10:50 #4
Hvis det er Windows 10 så Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger Vælg APPS. og her vælger du Standardapps.
tryk på fanen Browser og Vælg den Side du vil Bruge
https://ibb.co/pJgn5tD
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 15:49 #5
Prøv at tryk på stjernen øverst til højre og gå i administrer´tilføjelsesprogrammer. Her kan du vælge søgemaskiner, og her er Bing sikkert inde. Deaktiver den.

Tak!

I øvrigt vil jeg anbefale du bruger en anden browser hvis muligt. Der bliver ikke kigget i motor rummet på den mere, og derfor er den usikker at bruge. Brug en der opdateres løbende :-).
Bruger selv Mozilla Firefox som standard browser.
Men der er også Opera, Crome og Edge med Windows 10 :-)

Jeg bruger hovedsageligt Chrome.
Det hænder jeg ikke kan sende en formular (hedder de felter man udfylder ikke det?), når jeg skal vil købe noget online med Chrome. Ved ikke hvorfor. Må så bruge en anden browser... Og har ud over Chrome kun Explorer (jeg kunne selvfølgelig skifte den ud).

Men det kan måske også være noget snavs der får den tilbage igen og igen.
Har du prøvet en tur med Malwarebytes free?

Jeg har allerede Malwarebytes. Derudover SuperAntiSpyware og et godt antivirus (ESET).
Er ret sikker på jeg ikke har noget der ikke skal være der.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 15:50 #6
Hvis det er Windows 10 så Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger Vælg APPS. og her vælger du Standardapps.
tryk på fanen Browser og Vælg den Side du vil Bruge
https://ibb.co/pJgn5tD

Det er windows 7 (er ikke kommet længere :). Skulle jeg nok have haft med. Sorry.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 15:53 #7
#ok
Er alle sikkerhedsprogrammer aktive hele tiden, eller køer du kun scanninger med Malwarebyte og Superantispyware når der er problemer?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 15:55 #8
Til info så er det ikke for sent at få Windows 10. Har lige her i går installeret Win 10 på en pc der kørte Win 7.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 15:56 #9
Windows 7.

Nægtede at skifte den ud da den var gratis, da jeg var/er glad for Windows 7. Og ikke bryder mig om brugerfladen i 10 (så meget som jeg nu kan sætte mig ind i den uden at have prøvet).
Et eller andet sted er jeg begyndt at fortryde lidt. Den er måske ikke så "irriterende" som jeg mente dengang. Og nu vil jeg skulle betale for den - hvilket jeg jo bliver tvunget til når de helt stopper med at opdatere 7. Er ikke noget jeg har lyst til at bruge mine penge på...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:00 #10
Nej det er gratis stadigvæk. Har du en digitalt aktiveret licens kan du stadig opgradere.
I øvrigt hvis man er træt af brugerfladen på Windows 10 så skulle Classic Shell kunne klare denne opgave:
http://www.classicshell.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:05 #11
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:08 #12
Ok. En positiv overraskelse.

Classic Shell.
Smart mulighed. Bare det fungere uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:09 #13
Har ikke brugt den her de sidste år da jeg synes brugerfladen i Win 10 er ok. Jeg brugte den i sin tid da Win 8 kom frem med fliserne som jeg slet ikke kunne klare (2014)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:12 #14
Ok.
Tak for linket.

Og tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:13 #15
Nåh ja... Hvor kan man hente 10 gratis? På Microsofts sider syntes jeg der står køb, køb, køb ...
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:24 #16
[i/] Har du en digitalt aktiveret licens kan du stadig opgradere. [/i]

Hvad betyder det?
Jeg har Windows 7 på CD.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:24 #17
Her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man trykker på "download værktøjet nu" som hentes ned til pc værktøj køres og der starter en menu op man følger. Henter du fra din Win 7 pc vælger man at hente det der "passer til pc" (foreslår den selv). Jeg ville oprette det på usb pind (8 GB).
Du kan nøjes med 4 GB pind, men så skal du sikkert bruge Rufus til at oprette installationsmedie og hente .iso filen til disken.
Som sådan opgraderer man ikke. Man skal vælge brugerdefineret og vælge en nyinstallation, da det med at opgradere var det der blev gjort i gratis perioden.
Selv valgte jeg at nedlægge alle partitioner (ikke allokeret disk) og oprette nye til Win 10 installationen. Så derfor skal man have backup af det hele før men går i gang med det.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:27 #18
Hvis du højreklikker på denne pc og trykker egenskaber, står der så du har en "ægte" Windows nede i højre hjørne? Det var det der stod på den Duka Pc jeg installerede i går. Brugte ikke nøglen der stod i bunden på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:28 #19
I øvrigt så har du jo også nøgle til din Win 7 dvd.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:31 #20
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:33 #21
Det tror jeg.
Ser sådan ud: https://i.postimg.cc/QMyBMQgH/002.jpg

Produkt ID overstreget.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:36 #22
Versionen er i hvert fald købt og betalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:36 #23
Sådan så den Duka også ud inden jeg startede på at installere Win 10. Det var en OEM der lå på den
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:41 #24
Ok.
Kan ikke huske om Windows 7 fulgte med, eller om det var XP (hoppede fra XP til 7). Men var det en OEM du installerede, burde jeg ikke få problemer. Computeren er købt i 2009.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:44 #25
Nå, kan se Windows 7 blev frigivet den 22. oktober 2009. Computeren er købt den 17. 09. 2009. Det var tæt ... :)

Så fulgte den nok med.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:45 #26
Sikke noget sludder.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:46 #27
Må have købt og betalt 7 senere.
What ever. Nok om det. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:46 #28
Windows 10 lander altid som en OEM hvis du ikke opgraderer fra en Retail udgave der kan flyttes.
Duka jeg installarede fra var en OEM

Går det galt for dig kan du jo altid smutte tilbage hvis pc af grunde man ikke kender ikke kan køre Windows 10. Jeg har dog installeret Win 10 på  computere der var næsten 15 år gamle uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:48 #29
Windows 10 lander altid som en OEM hvis du ikke opgraderer fra en Retail udgave der kan flyttes.

Forstår jeg ikke. Men måske ikke vigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2019 - 16:50 #30
Okay. fandt svaret på nettet.

The OEM Windows has its product key tied to a particular device. While the retail product key also works on one machine, it can be transferred to another one.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:50 #31
Nej ikke vigtigt. Er den først aktiveret kan du installere den uendeligt på samme pc og den vil automatisk aktivere sig hver gang da oplysninger bliver gemt på en Microsoft server.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 16:52 #32
#30 Nemlig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 17:39 #33
Hopper af her :-)