Avatar billede Ronessi Praktikant
24. marts 2019 - 18:38 Der er 13 kommentarer

Opgradering af PC

Hej,

Jeg vil gerne opgradere min PC men har desværre ikke meget forstand på det. Jeg har fundet følgende:

Noctua NH-U12S (TR4-SP3)
2 x 8 GB DDR4 Corsair 3000 MHz CL15
Socket 1151 Core I5-9600K 3.7 GHz
ASUS TUF Z390M-PRO GAMINGWI-FI

Er det godt nok til prisen og passer det sammen?

Tak for hjæpen
Avatar billede mort1 Ekspert
24. marts 2019 - 19:08 #1
Om det er godt nok til prisen er vanskeligt at sige, da du ikke nævner prisen
Avatar billede Ronessi Praktikant
24. marts 2019 - 19:16 #2
God pointe. Prisen er 5000kr for det nævnte.
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2019 - 20:36 #3
Tjah, det er hvad det koster og det er ikke dårligt hardware.

Om det er lige hvad du har brug for og pengene værd, det kommer meget an på hvad du skal bruge det til, og hvad du har i forvejen.
Avatar billede Ronessi Praktikant
24. marts 2019 - 20:50 #4
Jeg har følgende i nu.

MB1151 Asus B250M-K Prime
Intel Core i5-7500 <3.8GHz Quad CPU
DDR4-2400 8GB Crucial RAM
SSD Intel 540s 256GB M.2 (SSD)
Asus Geforce GTX 1060 6GB DUAL
CASE Vision Redline Black kabinet
PSU Corsair VS550 550W 80+
Avatar billede kurtba Ekspert
24. marts 2019 - 22:32 #5
Hvad skal du have ud af at opgradere? Når man vil  opgradere for 5000 kr. for at få en hurtigere cpu, må der være et formål med det?
Umiddelbart synes jeg, at du har en fornuftig pc i forvejen, hvor man evt. kunne fylde noget mere ram i. Men ellers må der være noget særligt på pc.en, som man kan bruge den hurtigere cpu til, samt at den har 6 core i steder for 4.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 02:00 #6
det koster ca. 7500 at bygge den nyeste hurtigste computer..
Avatar billede Ronessi Praktikant
25. marts 2019 - 06:56 #7
Formålet er sådan bare at få en hurtigere computer og jeg har ven som har lidt forstand på det og det er ham der har fundet de ting jeg vil købe men vi er begge lidt i tvivl om de passer sammen i computeren - gør de det?

Jeg spiller mest CSGO men med den PC jeg har nu kan jeg ikke få min FPS over 200 som den meget gerne skulle være i CSGO.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 08:27 #8
ting der skal passe sammen:

# find et bundkort der kan køre den cpu du ønsker
# find den ram der passer til bundkortet
# sæt det hurtigste grafikkort i du har råd til

:)

200 fps er ligemeget... du kan få 144hz skærm, så 200 fps er overflødigt :)
60-70 hz kører glidende, 200 er en hype :)
Avatar billede Slater Ekspert
25. marts 2019 - 09:59 #9
Det er overhovedet ikke sandt, sidwave. Det handler ikke om hvor meget der kan vises på skærmen, men om latency og input responsiveness. Selvom din skærm ikke kan vise hurtigere end 60 eller 144 fps eller whatever, så sker beregningerne bagved stadig ved en højere hastighed, og i et competitive fps som CS:GO kan det være meget vigtigt.
Og hvad der kører "glidende" er, ud over at være irrelevant her, også subjektivt.
Avatar billede Slater Ekspert
25. marts 2019 - 10:03 #10
Det er desuden heller ikke i nærheden af at være sandt, at den "nyeste hurtigste computer" kan bygges for 7500 kr. Et 2080 Ti grafikkort alene koster mere end det.

Du kan få noget rimeligt til den pris, men det kan du også for 5000, når det er en opgraderingspakke. Og der er ikke noget magisk tal der opfylder alle behov.
Avatar billede ecaspar Mester
25. marts 2019 - 11:47 #11
CS:GO er primært processor tungt
Jeg har en I5 7600-k og et Geforce 1070  - FPS ca 300
Den ene af mine drenge kører med en 7700-k og et 1080 - FPS 5-700 (svinger lidt)
Den anden af mine drenge har en ældre pc med en i7 4790 og et 1070 - FPS  5-700 (svinger lidt.)
Find en I7 7700-k - den bør passe i soklen på dit bundkort og kom evt lidt mere ram i
Ved CS skal cpu have maks kræfter og clock.
Bemærk det skal være K modellen som kører op til 4,5 Ghz når den presses lidt
Avatar billede ecaspar Mester
25. marts 2019 - 12:41 #12
Glemte helt
Du skal være opmærksom på at mængden af ikoner på skrivebordet kan påvirke FPS. Det samme kan ske når man har flere skærme tilsluttet.
Driver - hent den sidst nye og installer. Nogen gange kan det ændre en del.
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2019 - 18:11 #13
Her finder du en liste over de RAM-moduler, som er testet til at være ok med bundkortet:
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1151/TUF_Z390M-PRO_GAMING_WI-FI/TUF_Z390M-PRO_GAMING_WI-FI_DRAM_QVL_20190319.pdf

Her er en liste over compatible CPU'er, og Core I5-9600K 3.7 GHz ser ud til at kunne bruges, hvis du kører med den rigtige BIOS-version
https://www.asus.com/dk/Motherboards/TUF-Z390M-PRO-GAMING-WI-FI/HelpDesk_CPU/

Blæseren/køleren derimod kan ikke bruges med din CPU:  "Please note that the NH-U12S TR4-SP3 is a dedicated version for the AMD TR4/SP3 socket."

https://noctua.at/en/nh-u12s-tr4-sp3/specification