Avatar billede Pernille Novice
03. april 2019 - 14:37 Der er 16 kommentarer

Ekstern harddisk dukker ikke op i finder når den tilsluttes

Hej,
Når jeg tilslutter min eksterne harddisk til min Macbook, dukker den ikke op finder som den plejer. Når den sættes i computeren lyser den og jeg kan høre at den kører. Harddisken er fra Seagate og jeg har prøvet at tilslutte en anden harddisk til computeren, samt at bruge et andet stik. Hvad kan være galt?

Håber i kan hjælpe!

Mvh.
Pernille
Avatar billede posten Ekspert
03. april 2019 - 14:47 #1
kan du mærke om den "kører" kommer der lyde fra din pc i stil med du sætter en usb-pen til ??
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2019 - 14:53 #2
nogle Seagate har en firmwarefejl så den "dør".
hvis ikke den dukker op er der ikke meget at gøre.
sæt den til en anden computer og prøv
Avatar billede Pernille Novice
03. april 2019 - 15:03 #3
Der kommer lyde fra harddisken og den lyser når den tilsluttes, så ja det virker til at den kører og at der er liv i den.
Hvis det viser sig at den ikke er til at redde, kender i så til nogen steder i københavn, som kan redde dataen som ligger på den? :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2019 - 15:43 #4
Prøv at gå i Enhedshåndteringen og ved Diske søg efter Hardware
Dukker den op så gå til Diskhåndtering og se hvad der står ved den!
https://ibb.co/1XWLDWP
https://ibb.co/wB1BX0n
Avatar billede Pernille Novice
03. april 2019 - 15:51 #5
Hvor finder jeg enhedshåndtering på en Mac?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2019 - 15:52 #6
Undskyld læste ikke det hele.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2019 - 16:57 #7
Ordet Stedet/finder er nok der du skal søge efter en menu der viser hardware
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 17:30 #8
Er ikke mac bruger.
Men "Diskværktøj" måske: https://support.apple.com/da-dk/guide/disk-utility/dskutl1040/mac
Avatar billede Pernille Novice
03. april 2019 - 17:39 #9
tak! prøvede diskværktøj nu, der kan jeg rent faktisk se den eksterne harddisk, i modsætning til finder. Når jeg klikker på kontroller disk siger den at disken skal repareres og at jeg skal klikke på reparer disk. Er der nogen der kan svare mig på om der vil være noget tab af det indhold som ligger på disken, hvis jeg udfører denne handling?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 17:41 #10
Må være dig svar skyldig her desværre :-(
@ink der også er bruger her er Mac bruger og han kunne måske give svar på dette. Håber han kommer forbi :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2019 - 18:05 #11
Den har vel ikke tidligere været tilsluttet ti en Windows PC: ?
Avatar billede Pernille Novice
03. april 2019 - 18:28 #12
nej det har den ikke :-) jeg har nu prøvet at køre en reparation gennem diskværktøj, men får beskeden at diskværktøj ikke kan reparere disken, og at jeg skal lave en sikkerhedskopi og derefter omformatere disken. Så tænker at konklusionen må være at jeg skal have den hen til en sted som kan hjælpe mig med det, da jeg ikke umiddelbart selv kan gøre det fra min computer
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 18:31 #13
Øv :-(
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 02:30 #14
jeg vil anbefale dette firma
https://digitalsupport.dk
Avatar billede Pernille Novice
04. april 2019 - 12:23 #15
Nu har jeg indleveret den til et sted som kan lave noget data recovery på den - tak for jeres gode svar :-)
Avatar billede posten Ekspert
05. april 2019 - 00:40 #16
regner med du skiver svaret her når du får det